واکنش رئیس جمهور سابق آمریکا به رای مجلس سنا و تبرئه شدن از استیضاح/ ترامپ: جنبش ملی «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» کار خود را آغاز خواهد کرد

رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن استقبال از تبرئه شدن خود از استیضاح، از آغاز بکار جنبش ملی «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم»، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به رای مجلس سنا و تبرئه شدن از دومین استیضاح خود نوشت: جنبش ملی ما؛ «آمریکا را دوباره با عظمت کنیم» تازه آغاز شده است.

ترامپ در ادامه تاکید کرد: طی ماه‌های آینده چیز‌های زیادی برای به اشتراک گذاشتن با شما دارم، ما کار‌های بسیار زیادی را پیش رو داریم و به زودی با دیدگاهی برای ساختن آینده‌ای روشن و بدون محدودیت برای آمریکا، دست به کار می‌شویم.

وی ادامه داد: در ابتدا از گروه وکلای متعهد خود و افراد دیگری که بصورت مداوم و بدون خستگی برای برقراری عدالت و دفاع از حقیقت تلاش کردند و همچنین از همه اعضای کنگره و سناتور‌هایی که با افتخار برای دفاع از قانون اساسی کشور که همه ما نیز به آن احترام می‌گذاریم و از سوی دیگر برای دفاع از اصول حقوقی مقدسی که در قلب ملت ما جای دارد، به پا خاستند، تشکر می‌کنم.

ترامپ در ادامه از حزب دموکرات نیز انتقاد کرد و گفت: این موضوع بسیار ناراحت کننده است که یک حزب سیاسی در کشور ما بمنظور انتقام جویی از افرادی که مخالف آن‌ها هستند، از عدالت بعنوان یک ابزار استفاده کنند.

وی دومین دادگاه استیضاح خود را نوعی پیگرد متوهمانه در تاریخ آمریکا توصیف کرد و گفت: هیچکدام از روسای جمهور چنین چیزی را تجربه نکرده اند و این موضوع از آنجا نشات می‌گیرد که مخالفان قصد دارد ۷۵ میلیون رای را نادیده بگیرند.

ساعاتی پیش سناتور‌های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا با حضور در مجلس سنای کشور به بررسی روند جلسه محاکمه و دومین استیضاح ترامپ پرداختند و پس از رای گیری به ادامه دادگاه وی بدون شهود رای مثبت دادند.

اما تنها پس از چند ساعت از صدور این مصوبه، با رای گیری علنی، ۵۷ سناتور به مجرم بودن وی و ۴۳ نفر نیز به بیگناه بودن رئیس جمهور سابق رای دادند تا ترامپ از برگزاری جلسه دومین استیضاحش، بگریزد.

رئیس جمهور سابق آمریکا، برای محکومیت به ۶٧ رأی سناتور‌ها نیاز داشت، که تنها ۵٧ نفر از دموکرات‌ها و ٧ سناتور جمهوری‌خواه علیه ترامپ رأی دادند.


بیشتر بخوانید:

رأی سنای آمریکا به ادامه دادگاه ترامپ بدون شهود/ استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا در مجلس سنا رأی کافی نیاورد


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
این ترامپ بوزینه با تحدید به قتل رای دهندگان نگذاشت رای واقعی داده شود و الا همه میدانند که این حیوان کثیف حقش مرگ است ؛ و جایش فاضلاب خوک هاست .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
تیم مذاکرات برجامی خیلی بایدحواسشان باشه،چون احتمال داره بازچهارسال دیگه ترامپ بیآدوهمه چیزروبه هم بزنه،الکی امتیازوباج ندیدکه بعدبازپیش مردم شرمنده وسرافکنده باشید،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
کدوم مذاکره، خسته نشدید از تکرار، تکرارچیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ترامپ رفته دیگه استیزا یعنی چه حریف نداردمردک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
اگر استیضاح شده بود برای دوره های بعد هم نمیتونست نامزد ریاست جمهوری بشه، اینکه الان دوباره به جنب جوش افتاده بخاطر همینه.
آخرین اخبار