کاخ سفید: بایدن به دنبال تعطیلی زندان گوانتانامو است

یکی از مقامات کاخ سفید مدعی شده که دولت آمریکا درصدد تعطیل کردن زندان گوانتانامو است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید مدعی شده که «جو بایدن» در حال بررسی طرح‌هایی برای تعطیلی زندان گوانتانامو است.

خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ منبع آگاه می‌گوید که بررسی‌ها برای وضعیت آینده زندان گوانتانامو با هدف تعطیل کردن آن آغاز شده است.

«امیلی هورن»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره می‌گوید «روندی را برای ارزیابی شرایط کنونی زندان گوانتانامو آغاز کرده‌ایم.»

این مقام کاخ سفید مدعی شده که شورای امنیت ملی آمریکا در زمینه تعطیلی زندان گوانتانامو همکاری نزدیکی را با وزارت خارجه و وزارت دادگستری آمریکا خواهد داشت.

گوانتانامو از زمان حملات ۱۱ سپتامبر صد‌ها زندانی را در خود جای داده است و سال‌ها قانونگذاران برای بستن این زندان که مثال کامل نقض حقوق بشر بوده، تلاش کرده‌اند.

جو بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت از بستن این زندان حمایت می‌کند اما تاکنون هیچ برنامه زمانی مشخصی برای انجام این کار ارائه نداده است.

گروهی از زندانیان سابق که در مقطعی در زندان گوانتانامو بازداشت بودند، پیش از این نامه‌ای به بایدن نوشتند و از او خواستند که این مرکز را تعطیل کند.

آن‌ها نوشتند: بوش آن را باز کرد. اوباما قول بستن آن را داد، اما موفق به انجام آن نشد. ترامپ قول داد که آن را باز نگه دارد. اکنون نوبت شماست که اقدام خود را در این زمینه انجام دهید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار