رئیس سازمان صمت خراسان رضوی:

خراسان رضوی باید به تولید هشت میلیون تن صنایع معدنی برسد

محمدرضا مس فروش گفت: برای رسیدن به ظرفیت هشت میلیون تن تولید در بخش صنایع معدنی خراسان رضوی باید موانع موجود برداشته شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جلسه شورای گفت و گوی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در صنایع معدنی حدود شش میلیون تن تولید دارد که این مقدار باید به هشت تن برسد اما دستیابی به این مهم با موانعی روبه‌رو است.

او افزود: هیچ سالی مثل امسال در تامین سوخت و انرژی مورد نیاز واحد‌های سیمانی به مشکل دچار مشکل نشدیم. وزارت نفت در مقطعی براساس سیاست‌های خود طی ابلاغیه‌ای رسمی به شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد تا توزیع مازوت را کاهش دهند و به سمت گازسوز کردن صنایع گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس نیز مشعل دوم در برخی کارخانه‌ها حذف شد اما حالا که با قطعی گاز روبه رو هستیم این واحد‌ها حتی همان مشعل دوم را هم برای استفاده از مازوت در اختیار ندارند. این گرفتاری کماکان وجود دارد و واحد‌های تولیدی این بخش را سمت تعطیلی سوق داده است.

مس فروش بیان کرد: چالش تامین گاز شاید به مصارف خانگی هم تسری یابد اما بلافاصله بعد از بروز مشکل در تامین این انرژی، کارخانه‌های فولادی و سیمانی دچار مشکل و با قطع گاز روبرو می شوند.

حل مشکل سوخت صنایع، برای پیشگیری از بروز مشکلات آتی

حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در همین رابطه گفت: در اکثر صنایع امروز دچار مشکل تامین گاز و برق هستیم. این در حالی است که تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این واحد‌ها رسالتی است که بر دوش دولت و نهاد‌های حاکمیتی قرار دارد.

او افزود: اینکه خط تولیدی ماه‌ها متوقف شود، زیان و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد. در گذشته، برای صادر کردن سیمان فریاد می‌زدیم و امروز یک شهروند مشهدی برای تهیه یک کیسه سیمان دچار مشکل می‌شود و در مجموع تمامی این اقدامات بر فعالیت‌های ساختمانی هم اثرگذار خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ما می‌دانیم که مشکلاتی در بخش سوخت رسانی وجود دارد اما تاکیدمان بر این است که تدبیری اندیشیده شود تا در آینده از بروز و تداوم چنین شرایطی پرهیز شود. جای تعجب دارد که کشوری از منابع غنی نفت و گاز بهره‌مند باشد اما کارخانه اش به خاطر کمبود انرژی تعطیل شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار