ماجرای دلواپسانی که به نام مردم ایران از واشنگتن هشتگ #واکسن_بخرید می زنند

همزمان با داغ شدن کمپین مجازی خرید واکسن توسط رسانه های معاند، هشتگی در توئیتر ترند شد که تحلیل آماری این کمپین را در قالب تصویرنگاشتی آماده کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، کشور‌ها به تکاپو برای دستیابی و ساخت واکسن برای این بیماری افتادند تا بتوانند هرچه سریع‌تر این ویروس را ریشه کن کنند. دانشمندان و پزشکان کشورمان نیز از نخستین روز‌های ورود این مهمان ناخوانده به کشور شروع به تحقیقات و تلاش برای ساخت واکسن کردند.

پس از اینکه شرکت آمریکایی فایزر از تولید واکسن کرونا خبر داد، برخی‌ها در داخل کمپینی را با هشتگ #واکسن_بخرید آغاز کردند و از مسئولان کشور خواستند این واکسن آمریکایی را وارد کنند.

در ۳۰ آذرماه این هشتگ به بهانه هدف قرار دادن این موضوع که مذاکره و پذیرش fatf مانع واردات واکسن هستند، در توئیتر داغ شد، کسانی که با این هشتگ توئیت می‌زدند بیشتر ساکن خارج از ایران بودند و یا ربات‌هایی بودند که این توئیت‌ها را بازنشر می‌دادند. حدود ۹۷ هزار توئیت انتشار و بازنشر داده شد و ۶۸ درصد از اکانت‌ها خارج از کشور و ۵۸ درصد در آمریکا ساکن هستند.

رسانه‌های معاندی، چون ایران اینترنشنال و صدای آمریکا، باتوجه به سابقه‌ای که در دشمنی و عناد با نظام و ملت ایران داشته و دارند، با برپایی این پویش باز هم می‌خواستند در ایران موجی از ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند، ولی این بار هم با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب که فرمودند واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع است، تیرشان به سنگ خورد.


بیشتر بخوانید


باشگاه خبرنگاران جوان، تصویرنگاشتی تحلیلی آماری از فعالیت این کمپین تهیه کرده که در ادامه مشاهده می‌کنید:

کمپین سیاسی به بهانه کرونا + اینفوگرافیک

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار