در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

برچسب‌های غیرمجاز ترفندی برای کسب درآمد شیادان

برخی از افراد برای کسب سود با جان مردم بازی می‌کنند و با تهیه برچسب‌های غیرمجاز و تقلبی در پی منافع خود هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تمام اقلام مصرفی اعم از خوراکی، آرایشی‌ و بهداشتی، پوشاک، لوازم التحریر، لوازم و قطعات خودرو، مواد شوینده و ... دارای برچسب تاریخ تولید، تاریخ انقضا، پروانه بهداشت، معرفی نوع محصول و تمام اطلاعاتی که در خصوص اقلام وجود دارند، هستند.

این برچسب ها معمولا توسط چاپخانه‌ها تولید و برای شرکت های مختلف درخواست دهنده برچسب محصول ارسال می‌شوند تا پس از تولید محصولات از این برچسب ها برای نشان دادن محصول و معرفی آن به مشتریان استفاده شود.

حال برخی از سودجویان از این غافله عقب نمانده و دست به انجام تخلفات خود در حوزه چاپ و برچسب زنی کرده‌اند. افراد با در اختیار گرفتن سوله‌های مختلف در حاشیه شهر و حتی در داخل شهر‌ها اقدام به راه اندازی چاپخانه‌های غیر مجاز کرده و در کنار انجام فعالیت به ظاهر مجاز خود برخی اقدامات کلاهبردارانه نیز از آن‌ها سر می زند.

برخی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان محصولات فرصت طلبانه برای رونق کسب و کار خود و فروش محصولاتشان در بازار اقدام به سفارش برچسب‌های غیر مجاز آن‌هم‌ به نام برند‌های تجاری معتبر کرده و محصولات در جه ۲ و ۳ خود را به نام این‌ علائم‌ تجاری وارد بازار می‌کنند.

بدتر از این موضوع شاهد دریافت سفارشات توسط چاپخانه‌های غیرمجازی هستیم که بدون توجه به سلامت جامعه و صرفا برای دریافت پول بیشتر اقدام به انجام این کار غیر قانونی می‌کنند و با تهیه برچسب های غیرمجاز و دروغین آن‌ها را در اختیار تولیدکنندگان محصولات مختلف قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید


معرفی چاپخانه‌های غیر مجاز به دادگاه

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت چاپخانه‌های غیر مجازی که اقدام به ثبت سفارش‌های نامتعارف و غیر قانونی می‌کنند، گفت: در پی دریافت برخی گزارش‌ها در خصوص فعالیت چاپخانه‌های غیر مجازی که اقدام به انجام این دست از تخلفات صنفی می‌کنند، گشت تعزیرات حکومتی وارد عمل شده و جهت شناسایی و برخورد با این اماکن فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب‌های غیرمجاز ترفندی برای کسب درآمد شیادان

وی افزود: در این رابطه تعدادی از چاپخانه‌های غیر مجاز را شناسایی و با عوامل گرداننده آن‌ها برخورد‌های قانونی لازم صورت گرفت و تعداد قابل توجهی از برچسب‌های غیر مجازی که برای لوازم آرایشی و بهداشتی در این چاپخانه‌ها کشف شد.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تصریح کرد: برخی از شهروندان به واسطه همین برچسب‌ها و تبلیغات است که نسبت به تهیه محصولات مورد مصرفی خود اقدام می‌کنند، لذا با این وجود باید بیش از پیش توجه خود را نسبت به برچسب‌ها و تاریخ تولید و انقضا و همچنین پروانه بهداشت کالا‌ها افزایش دهند تا در این رابطه مورد لطمه قرار نگیرند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده فعالیت چاپخانه‌های غیرمجاز، اسامی و آدرس‌های این‌مراکز را به سازمام تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا با متخلفان برخورد و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

به گفته مدیحی گردانندگان چاپخانه‌های غیر مجاز پس از شناسایی و برخورد با آن‌ها، به دادگاه و مقامات قضایی معرفی خواهند شد تا طبق قانون با آن‌ها رفتار شود.

با توجه به صحبت‌های رئیس گشت تعزیرات و انجام اقدامات سلبی برای برخورد با متخلفان، لازم است تا نهاد‌های مربوطه اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد که مجوز فعالیت چاپخانه‌ها را به افراد می‌دهد و همچنین اتحادیه چاپخانه داران در این رابطه بیشتر شود تا بیش از این جان مردم به خطر نیفتد و از فعالیت غیر قانونی چاپخانه‌های غیر مجازی که به اعتبار افرادی که قانونی و با زحمت در این حوزه فعالیت می‌کنند، جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۰۶:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
چند نفرش رو در ملاء عام اعدام کنید ببینید دیگه کسی جرات میکنه اینکارها رو انجام بده.این افراد حکم محارب علیه جان مردم دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
چه کسی باید با اینها بر خوردکتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
چه کسی باید با اینها بر خوردکتد
Iran (Islamic Republic of)
به
۰۰:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
چه دل خوشی دارید
خیلی از اجناس بازار مثل قطعات خودرو هست که اصلا برچسب قیمت نداره فروشنده و حتی نمایندگی به دلخواه خودش قیمت میده و به هیچ وجه هم فاکتور نمیده. در پاسخ هم میگن نمی خواین برید جای دیگه بگیرید
آخرین اخبار