بروز عارضه چرنوبیلی روی پوست یک زن پس از ابتلا به کرونا

یک زن پس از ابتلا به کرونای طولانی مدت دچار عفونت هولناکی در دست و پا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، نیک کیمبرلی ۵۳ ساله از کوتسولدز انگلیس، در اوایل شیوع ویروس "Covid-۱۹"به این بیماری مبتلا شده بود.

به تازگی او علائم درد و فشار را در سراسر بدن خود تجربه کرده که پزشکان می‌گویند این علائم مانند اثرات "Covid-۱۹" است که روی سایر بیماران مشاهده شده است.

کیمبرلی برای اولین بار در حمام متوجه شد که پاهایش به شدت قرمز شده اند و در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "Mirror" گفت: این علامت مانند سوختگی ناشی از اشعه است. من هرگز دچار سوختگی اشعه نشده ام، اما تصاویری را دیده ام و حادثه چرنوبیل را مشاهده کرده ام.

او ادامه داد: من همچنین احساس سوزش وحشتناک و دردی مانند انسداد رگ دارم. احساس می‌کنم بدنم از داخل منفجر می‌شود. 

اگرچه کیمبرلی قبلاً علائم خفیف "انگشت کویدی" را تجربه کرده بود، اما او می‌گوید که علائم جدید بسیار بدتر از آن است. این زن ادعا می‌کند که اکنون احساس درد دارد و در انگشتان دست و پا احساس سرما و سوزن سوزن شدن می‌کند و بدنش به شدت متورم شده است.

اکنون هزاران نفر از "کرونای طولانی مدت"رنج می‌برند و با اضافه شدن مبتلایان جدید، تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد. سایمون استیونز مدیر اجرایی هیئت خدمات بهداشتی انگلیس پیش بینی کرد که این عارضه بر صد‌ها هزار نفر در انگلیس تأثیر خواهد گذاشت.

گفته می‌شود که کیمبرلی یکی از افرادی است که پس از ابتلا به "Covid-۱۹" در تعطیلات سال گذشته، کرونای طولانی مدت را تجربه کرده است.

کیمبرلی گفته است که طی چهار تا پنج روز گذشته، التهاب شدید و عجیبی روی پوست او ظاهر شده و این "وحشتناک ترین" عارضه جانبی ویروس کرونا بوده که در معرض آن قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار