هزار و ۲۲ واحد صنفی متخلف در مهاباد مهروموم شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: نقض محدودیت کرونایی هزار و ۲۲ واحد صنفی متخلف را در راستای اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در مهاباد به تعطیلی کشاند.

بها الدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: هزار و ۲۲ واحد صنفی متخلف در راستای اجرای طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در مشاغل گروه‌های ۲ و ۳ توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مهاباد پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسینی افزود: از این تعداد ۱۰۱ واحد صنفی شامل آرایشگاه زنانه و مردانه، قنادی و شیرینی سرا، قلیانسرا و چایخانه، کبابی، سوپرمارکت شهربازی، ساندویچی، بنگاه املاک و خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فروش کیف و کفش، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی و ۹۲۱ واحد صنفی شامل آرایشگاه مردانه، شهربازی، آرایشگاه زنانه متخلف و ... پس از تشکیل پرونده توسط اصناف جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه آغاز شده و روزانه به طور معمول ۱۰ بازرس مشترک بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان نظارت می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در طول این مدت ۴۰ مراسم عروسی و مجلس ترحیم توسط نیرو‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای با همکاری دادستان، نیروی انتظامی و بخشداران مرکزی و خلیفان در روستا‌ها و سطح شهر تعطیل شد.

او از شهروندان خواست موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاغل گروه دوم شامل پاساژ‌ها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهد‌های کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.