بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز ارتش در داخل تامین می‌شود

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: امروز ارتش به درجه‌ای از قدرت رسیده است که بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را در داخل کشور تامین می‌کند.

به  گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و جانشین اسبق فرمانده کل ارتش در برنامه طلوع فجر گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز ارتش به درجه‌ای از قدرت و اقتدار و استقلال رسیده است که بیش از ۹۰ درصد از تحهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را در داخل کشور تامین می‌کند.

وی افزود: ارتش پیش از انقلاب نیز آئینه تمام نمایی از جامعه ملی بود و همه روحیاتی که در جامعه جریان داشت در ارتش نیز بود؛ اگر روحیات انقلابی در جامعه جاری بود در ارتش نیز همین روحیات بود، اما در ارتش بسیار سخت‌تر بود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ادامه داد: اگر در بیرون ارتش ساواک پیگیر انقلابیون بود در داخل ارتش شرایط به مراتب سخت‌تر بود و علاوه بر ساواک، رکن دوم‌ها نیز نظارت داشتند و به همین دلیل فعالیت انقلابی را در ارتش سخت‌تر می‌کرد، در بدنه ارتش تفکر انقلاب وجود داشت به طوری که از ۳۶ پایگاه نظامی ۲۸ پایگاه در جهت انقلاب فعالیت می‌کردند.

وی اضافه کرد: ۱۲۰ نفر از ارتشیان به دلیل فعالیت‌های انقلابی در زندان‌های طاغوت بود و از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ تا روز انقلاب نزدیک به ۷۱ تن از ارتشی‌ها در زندان‌ها و جهت مبارزه با طاغوت شهید شده بودند.

آراسته تصریح کرد: فعالین انقلابی ارتش به دلیل محدودیت‌های بیشتری که داشتند فعالیت خود را در خفا انجام داده و به دلیل محدودیت‌ها اطلاع کمتری نسبت به انقلابیون عادی از یکدیگر داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ارتش بقا و حیات نظامی خود را مرهون حضرت امام (ره) است حضرت امام پیش از انقلاب ارتش را ارتش مسلمان و پس از انقلاب ارتش صاحب الزمان می‌نامیدند.

جانشین اسبق فرمانده کل ارتش عنوان کرد: ارتش ۳ حرکت اساسی داشت اولین حرکت نقش ارتش در انقلاب بود، حرکت و نقش دوم ارتش در دفع دسیسه دشمنان برای تجزیه خاک ایران بود و سومین حرکت بحث مبارزه با رژیم بعثی صدام در دوران دفاع مقدس بود که نقش اساسی ایفا کرد.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی بیش از ۹۰ درصد از تحهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را به صورت خودکفا تامین می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
کی این امیر عزیز بازنشسته می شود
مگر ما نیرو جوان نداریم
جایگزین این بزرگوار شود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
نکنه اون ده درصد (مادر بورد) تجهیزاته که از خارج مجبوریم بیاریم
آخرین اخبار