درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن مبنی بر عدم بازگشت به برجام

۱۲۰ نماینده جمهوری‌خواه در نامه‌ای از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا به توافق هسته‌ای ایران بازنگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۲۰ نماینده جمهوری‌خواه با نگارش نامه‌ای از «جو بایدن» خواستند تا به برجام بازنگردد.

این نمایندگان در ابتدای این نامه با بیان آنکه توافق کنونی برجام متعلق به سال ۲۰۱۵ شامل بندهایی است که نقص محسوب می‌شود، خطاب به بایدن نوشتند: «اجازه ندهید تاریخ با بازگشت به توافق ناقص هسته‌ای ایران تکرار شود. این مسئله بسیار حائز اهمیت است.»

به اعتقاد آن‌ها در این توافق بند‌هایی موسوم به «سانست کلاوز» وجود دارد که به موجب آن برخی محدودیت‌ها پس از مدتی برداشته می‌شود. به عبارتی براساس توافق کنونی برجام در سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۳) محدودیت‌های هسته‌ای ایران از بین خواهد رفت. همچنین آن‌ها به «عدم حضور برنامه موشک بالستیک و نفوذ منطقه‌ای تهران» نیز اشاره داشتند.

در بخشی از این نامه آن‌ها مدعی شدند «بازگشت به برجام خطای استراتژیک از سوی آمریکا خواهد بود و خطرات بسیاری برای این کشور به دنبال خواهد داشت.»

این نمایندگان همچنین ادعا کردند: «همکاری با ایران اشتباه است، زیرا ایران موضع ضعف را محترم نمی‌شمرد و تنها قدرت را ارج می‌نهد. اگرچه استفاده از قدرت نظامی باید آخرین گزینه باشد، اما باید همچنان به عنوان یک انتخاب حضور داشته باشد.»

در انتها نیز آن‌ها مدعی شدند: «زمانی که ایران متوجه شود ما همچنان گزینه نظامی را نگه داشته‌ایم به قدرت سیاسی و اقتصادی ما نیز توجه خواهد کرد و متعاقبا این ابزا‌رها نیز به قدرت‌های بزرگتری برای ما تبدیل خواهد شد.»

این نامه درحالی از سوی این ۱۲۰ نماینده جمهوری‌خواه ارائه شده که هفته گذشته گروهی از مقامات سابق ارتش، امنیت ملی و دیپلماسی آمریکا نامه‌ای سرگشاده به دولت بایدن تهیه کرده و از او خواستند تا تمام تلاش خود را برای پیوستن سریع به توافق هسته‌ای با ایران به کار گیرد.

این گروه ۴۱ نفره از مقامات سابق آمریکا مدعی هستند عدم انجام این کار منجر به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد و رویکرد «فشار حداکثری» دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، نسبت به تهران را «فاجعه بار» خواندند و ادعا کردند که این امر منجر به افزایش حملات علیه نیرو‌های آمریکایی و متحدانش در خاورمیانه شده است.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را در این توافق کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
روسیه فریبمون داده،داریم با طناب پوسیده پوتین به چاه درافتادن با دنیا می ریم.سر بزنگاه روسیه پشتمون رو خالی خواهد کرد.روسیه هیچ وقت ایران قوی را نخواسته.تمام تحریم ها نتیجه نفوذ و سیاست روسیه و چین روی تصمیمات ماست.ما را خودشیفته کرده اند و در پشت صحنه عروسک گردانیشون به ریشمون می خندن.این ساز صداش بعدا در میاد.فعلا دارن تارشون رو میزنن.اونکه سخت می گیره،روراست و رک هست.اینها نیرنگ بازن.آینده و زمان همه چیز را روشن و آشکار خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
آمریکا هم حتما مارو دوست داره تحربم میکنه؟؟؟

درسته که هر کشوری برا منافع خودشه ولی فعلا منافع چین و روسیه با منافع ما همجهته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
البته درست میگه که روسیه و چین پشتمون رو خالی میکنن ولی در مورد آمریکا سخت در اشتباه هستی عزیز ، آمریکا روباه پیر و دقلبازی هست که خبر نداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
انفعال و ضعف تعدادی از مدیران ما امریکاییهای حریص را به طمع انداخته است
ایران باید هرچه زودتر بمب اتمی را بسازد تا ببینیم کی جرات میکنه با گروکشی دارو ونون شب مردم به چپاول دار و ندار ایران بزرگ بپردازد
مرگ بر امریکای کثیف
کثیف ترین کشور تاریخ بشریت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
مگه کره شمالی که بمب اتم رو ساخت به کجا رسید تونست تحریمهاشو لغو کنه نه منزویش کردن و تحت تحریم ابدیه تا بمباشو تحویلشون نده هم دست از سرش برنمیدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
نه به برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
امریکا با این عهد شکنی و ظلمی که در حق مردم ایران کرد. هیچ اعتبار و اعتمادی برای خودش بر جای نگذاشت و اساس ظلم دیر یا زود خودیخود فرو خواهد ریخت
مثل بنائی که فاقد توازن و تعادل در اساس و پایه هایش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
آمریکا خوب می داند که شرایط طوری نیست که او بتواند خواسته های خود را به ایران تحمیل کند و وضع جهان به سمتی می رود که شرایط را برای آمریکا سخت تر و ناخواسته موجب شکل گیری بلوکی می شود که ایران را در ریل پیشرفت بیش از پیش قرار می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
مقامات ایرانی باید تا جایی پیش بروند که آمریکا و دنیا ایران را به عنوان قدرت هسته ای بپذیرد.چطور اسرائیل اشغالگر توانست در بین کشورهای عربی خاورمیانه خود را رسمی اعلام کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
عجب
Canada
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
چند دستیگی سیاسی دارید
اول مشکلات درونی خودتون را برطرف کنید
و دست از کدخدایی هم بردارید
دینا تعییر یافته .
حتی امروز با دیروز فرق کرده
واقعیت ها را ببینید و از توهم بیرون ایید
بر مشکلات داخلی تون تمزکز کنید و
از تنش دوری جویید که بنفع تون نیست
مخصوصا با وضعیت چند دستیگی سیاسی که بهش دچار هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
زهی خیال باطل
Pakistan
علی
۲۱:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
حالا تحویل بگیریدبا این حرف های قلدرمآبانه نمایندگان آمریکا حرف از مذاکره زدن کاربیهوده ای است.کسی که زبان قدرت رو متوجه میشه شما هستید. درمقابل بدعهدی آمریکا فقط بایدقوی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
می خوام صد سال سیاه به برجام برنگردی.به جاش نفوذی های آمریکا در ایران را بیرون می کنیم.این طوری بهتره نه جو خواب آلو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
امیدوارم همیشه فشار آمریکا رو ملت باشه تا شاید ترقی و پیشرفت کنیم و گام در راه خودکفایی و تولید داخلی برداریم.
باید ایرای قوی بسازیم به یمن تحریم و فشار .
درود خدا بر تحریم و فشار.هرچند من نیز از این تحریم و فشار رنج میبرم ولی ناچارم قبول كنم که پیشرفت ما در گرو فشار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
هر کسی ادعا داره باید جلوی برنامه موشکی و نفوذ منطفه ای ایران گرفته باشه باید اول خودش در هر قراردادی ملزم به عدم دخالت و خروج از منطقه و خلع سلاح موشکی و هسته ای بشه بعد حرف بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
کنگره آمریکا 435 نماینده داره از این نمایندگان نصف بیشتر دمکراتند حالا از اون جمهوری خواهان فقط 120 نفر نامه را امضا کرده اند ضمنا طرفداران ترامپ در این 4 سال برای خالی کردن زیر پای بایدن تلاش خواهند کرد، اتفاقا باید برگرده برجام تا دست جمهوری خواهان آتو نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار