وزیر رفاه مطرح کرد؛

راه اندازی مراکز مثبت زندگی اقدامی موثر برای معلولان/ در مناسب سازی تمامی دستگاه‌ها باید پای کار باشند

شریعتمداری گفت: راه اندازی مراکز مثبت زندگی، می‌توانند کمک خوبی برای خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، در شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، اظهار کرد: بسیار خوشنودیم که در ایام دهه فجر در حال بررسی یکی از مهم‌ترین مشکلات افراد دارای معلولیت هستیم.
وی گفت: برخی از معلولیت‌ها ناشی از ژنتیک است، اما بروز برخی از معلولیت‌ها نامناسب بودن محیط است به دلیل اینکه موتور تولید معلولیت فعال است مناسب سازی محیط حائز اهمیت است. جنگ تحمیلی، جدا از خلق اسوه‌های مقاومت، باعث ایجاد محدودیت‌های جسمی و ذهنی برای برخی از افراد شده است.

شریعتمداری افزود: مسئولیت ما سنگین‌تر شده است و باید توجه جدی به موضوع مناسب سازی کنیم و حتی می‌توانیم روزی را تحت عنوان ساماندهی و یا کشوری بی مانع برای جانبازان و معلولان نام گذاری کنیم. یک نهضت در کشور ما شکل گیرد تا همه احساس مسئولیت کنند و تمامی افرادی که در کشور مسئولیتی دارند برای مناسب سازی پای کار باشند.

وزیر رفاه ادامه داد: راه اندازی مراکز مثبت زندگی، بردن بهزیستی به محلات می‌تواند کمک خوبی برای خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت باشد، تا زمانی که معلولان نتوانند در جامعه حضور پیدا کنند از حقوق خود محروم هستند و ایزوله کردن معلولان همانطور ادامه پیدا خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

تلاش برای دریافت بودجه مورد نیاز قانون حمایت از معلولان/ به کودکان و نوجوانان دارای معلولیت باید توجه ویژه شود


وی گفت: ماده ۳۱ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت هم به موضوع ساماندهی و مناسب سازی اشاره دارد و حتما با برگزاری جلسات مناسب سازی نتیجه رو به رشدی در این حوزه ایجاد خواهد شد. ما به عنوان وزارت رفاه باید در اجرای مناسب سازی برای افرادی دارای معلولیت اول از خودمان شروع کنیم.

وی گفت: اگر منابع اجرای مناسب سازی در نظر گرفته نشود مناسب سازی هم که بخشی از قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است، اجرا نخواهد شد و سازمان برنامه و بودجه باید پیش بینی لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار