قاتلی که پس از ۱۱ سال بخشیده شد

جوانی که ۱۱ سال پیش در یک نزاع کوچه‌ای در قم دست به قتل زده بود، با بخشش اولیای دم آزاد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، صحنه ای از گذشت  با امضا و اثر انگشت پدر و مادری داغدیده  برای قتل نفسی که یازده سال پیش  در یکی از کوچه های شهر قم بین دو هم محلی اتفاق افتاده بود،رقم خورد.

خانواده جوان ۲۲ ساله‌ای که یازده سال پیش در درگیری با هم محله‌ای اش به قتل رسیده بود، بدون دریافت هیچ گونه وجه نقدی به عنوان دیه به آزادی قاتل فرزندشان رضایت دادند.

مرحوم علی خاکباز جوانی بود که قربانی کنترل نکردن خشم و نزاع و درگیری شد؛ زمانی که با هم محله ای اش گلاویز می شود  خود را می تکاند تا سوار موتور شود  اما غافل از این که تیزی چاقو  از پشت سر  رگ قلب اش را نشانه می گیرد و پایانی می شود برای زندگی ۲۲ ساله اش .

مادر مقتول علی خاکباز در حالی که اشک از چشمانش سرازیر می شود ،می گوید رضایت دادن برای قاتل پسرم خیلی سخت بود هم برای من هم برای پدرش  اما بخشیدیم  به خاطر امام حسین(ع).

قاتلی در قم پس ۱۱ سال از چوبه دار رهایی یافت

قاتلی در قم پس ۱۱ سال از چوبه دار رهایی یافت

با متنبه شدن قاتل پس از سال ها حبس ،اعضای کمیته صلح و سازش و حل اختلاف زندان های استان قم چندین بار  به منزل مقتول آمدند تا  این که خانواده مرحوم علی خاکباز با گذشت و ایثار تمام ،بدون دریافت هیچ گونه مبلغی  به عنوان دیه  به آزادی قاتل  رضایت دادند.

مدیرکل زندان های استان قم ضمن قدردانی از گذشت خانواده مرحوم خاکباز گفت: این خود یک اتفاق بزرگ است این خانواده اراده می کردند فردا صبح این جوان پای چوبه دار می رفت و قصاص می شد؛این بزرگ منشی و این بخشش  در این حد قطعا عنایات بزرگ خدا را در پیش دارد.

او با بیان این که با تلاش  اعضای کمیته  حل اختلاف و صلح و سازش از ابتدای امسال تاکنون  یازده مورد گذشت انفاس به نتیجه رسیده است،افزود: این کمیته در بخش دیه  زندانیان بدهکار هم  فعالیت دارد.

مدیرکل زندان های استان قم گفت:کمیته صلح و سازش  و شوراهای حل اختلاف در سه زندان قم برنامه ریزی هایی داشته اند و  تاکنون حدود ۱۶۰ پرونده منتج به نتیجه شده اند که غالبا پرونده های افراد  بدهکار دیه بوده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار