دومین بازارچه صنایع‌دستی زنجان افتتاح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از اعطاء مجوز بهره‌برداری دومین بازارچه صنایع‌دستی خصوصی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: دومین بازارچه­ دائمی صنایع دستی زنجان با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبزه میدان  به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

او افزود: این بازارچه در کنار نمایش صنایع‌دستی زنجان مکانی برای تولیدکنندگان و فرصتی برای افزایش زمان حضور و توقف گردشگران در این استان محسوب می‌شود.
 
ارجمند ادامه داد: در قسمتی از این بازارچه صنعتگران به تولید انواع صنایع‌دستی از جمله ملیله، حکاکی روی مس، ظروف مسی، چاروق، چاقو، چرم، جاجیم و میناکاری خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحد‌های تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسان برای خرید محصولات و شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع‌دستی استان زنجان می باشد.

ارجمند با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی زنجان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی این استان در رشته های مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۴:۵۰ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
چقد خوشگلن