سیاست‌های جدید مرزی بایدن سبب هجوم مهاجران به مرزهای آمریکا شد

با تغییر سیاست‌های مهاجرتی و مرزی ترامپ از سوی بایدن، مرز آمریکا با مکزیک شاهد موج وسیعی از مهاجرانی شده است که به سوی آمریکا سرازیر شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، با اعلام جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تغییر سیاست مهاجرتی ترامپ، مرز بین آمریکا و مکزیک با سیلی از مهاجران برای ورود به آمریکا، روبه رو شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که با این تصمیم بایدن، هزاران مهاجر به سوی مرزهای آمریکا روانه و باعث آشفتگی وبی نظمی در مرزها و ایالت‌های اطراف آن شده اند.

مقامات محلی و نیروی پلیس نیز با ابراز نگرانی از محافظت نشدن بخشی از مرز آمریکا و مکزیک در ایالت تگزاس، از روانه شدن مهاجران به ایالت‌های نیومکزیکو، آریزونا و کالیفرنیا خبر دادند.

 تاد بنسمن، کارشناس امنیت محلی و همکار ارشد مرکز مطالعات مهاجرت به واشنگتن تایمز گفت: این وضعیت شرایط ویژه‌ای را  در منطقه «دل ریو» واقع در تگزاس به وجود آورده است چرا که مهاجران پس از انگشت نگاری و احضاریه دادگاه می‌توانند به راحتی و به صورت آزادانه به این منطقه مهاجرت کنند. 

پیشتر نیز سیاست‌های مرزی بایدن برای مهاجران توسط دیگر مقامات امنیتی مورد انتقاد قرار گرفته بود. مارک دانل، کلانتر آریزونا خاطرنشان کرد دستورات جدید، عبور مجرمان از مرز را سبب شده و امنیت مرزی را در آمریکا به شدت خطر انداخته است.

او با اصرار به جلوگیری از این تصمیم بایدن، تاکید کرد: بیش از هزار نفر از اعضای باندهای قاچاق از بیش از ده کشور، در سال ۲۰۱۹ از طریق مرز جنوب غربی وارد آمریکا شدند.

اندکی پس از مراسم تحلیف بایدن، او با تعیین مهلت ۱۲۰ روزه برای ارائه گزارش اولیه، قانون ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا و ساخت دیواری مرزی را لغو کرد و دستور داد که یک کارگروه نیز برای پیوند مجدد خانواده‌های مهاجر و فرزندان آنها در مرز‌های جنوبی تشکیل شود. بر اساس سیاست‌های مرزی ترامپ، بسیاری از کودکان از والدین خود پس از مهاجرت به آمریکا، جداشده بودند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار