دیپلمات ارشد روسیه اظهارات بایدن درباره برجام را غیر سازنده دانست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اختلاف نظر ایران و آمریکا در خصوص بازگشت به برجام را بی نتیجه ارزیابی کرد.

به  گزارش بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اظهارات شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و تحریم‌های آن را هدف انتقاد قرار داد.

میخائیل اولیانوف با درج خبر اظهارات جو بایدن درباره برجام در حساب توئیتری خود آورد: این همان چیزی است که ما از آن می‌ترسیدیم. آمریکا و ایران مایلند به اجرای کامل برجام بازگردند، اما درمورد اینکه چه کسی گام اول را برمی دارد درگیر یک اختلاف بی نتیجه و غیر سازنده هستند. بدیهی است که تنها راه پیش رو همگام سازی مراحل مربوطه است.

رئیس‌جمهور آمریکا، روز یک‌شنبه اعلام کرد تا زمانی‌که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد. بایدن در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس نیوز مدعی شد: «ایران باید پیش از هر اقدامی غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. در هفته‌های اخیر نقض برجام از سوی ایران تشدید شده و این کشور غنی‌سازی اورانیوم را به ۲۰ درصد افزایش داده که بسیار بیشتر از میزان مجاز تحت قرارداد است.»

این در حالیست که حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه درباره اظهارنظر‌های مقامات اروپایی و آمریکایی درباره برجام و همینطور تحریم‌های آمریکا فرمودند: «اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد، آمریکا باید در عمل تحریم‌ها را کلاً لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچ‌کس از آن عدول نخواهد کرد.»

دولت بایدن از مدت‌ها پیش از روی کار آمدن داعیه بازگشت به برجام را سر داده است ولی در تمامی موارد با نادیده گرفتن بدعهدی دولت پیشین، بازگشت ایران به تعهدات برجامی و نیز لحاظ شدن برنامه موشک‌های بالستیک و اقدامات منطقه‌ای ایران را شرط پیوستن دوباره واشنگتن به این توافق عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
مسئولین باید به توان داخلی اعتماد کنند و این کار را باید درعمل نشان دهند . در این صورت در مقابل شدیدترین اقدامات نیز می توانیم محکم بایستیم چنانکه تا الآن با وجود تحریم های ظالمانه و بی کفایتی برخی مسئولین و سوء استفاده برخی افراد توانستیم استوار باقی بمانیم. مطمئنا آینده از آن مردم با ایمان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
معلومه کسی که برجام را نقض کرده ضمن برداخت خسارات وادره و عذر خواهی از مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
گول روسیه را نخوریم...
نه شرقی نه غربی یادتون باشه...
دست به زانوی خودمون بگیریم و بلند شویم.
آخرین اخبار