طلسم‌ها و رکورد‌هایی که در دیدار لیورپول و منچسترسیتی شکسته شدند

در دیدار تیم‌های لیورپول و منچسترسیتی در رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس، چندین رکورد به ثبت رسید و چند طلسم نیز شکسته شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امشب (یکشنبه) در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس، منچستر سیتی در ورزشگاه آنفیلد به مصاف لیورپول رفت و موفق شد با نتیجه ۴ بر یک میزبان خود را شکست دهد. با این نتیجه چندین طلسم شکسته و چند رکورد جابه جا شدند.

  • منچسترسیتی با این پیروزی، در تمام ۱۴ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها، به ۱۴ پیروزی پیاپی دست یافت و با رکورد پرستون (که در ژانویه ۱۸۹۲ متوقف شد) و آرسنال (که در نوامبر ۱۹۸۷ قطع شد) برابری کرد.
  • پپ گواردیولا که پیش از این بازی بیشترین شکست خارج از خانه را در آنفیلد داشت و در ۴ بازی برابر لیورپول هرگز نتوانسته بود در خانه این تیم به پیروزی برسد، سرانجام طلسم شکنی کرد و به اولین برد خود در آنفیلد دست یافت.
  • رحیم استرلینگ که با هدایت گواردیولا در همه بازی‌ها ۹۹ گل برای منچستر سیتی به ثمر رسانده بود؛ با گلزنی در این بازی پس از لیونل مسی (۲۱۱ گل) و سرخیو آگوئرو (۱۲۰ گل) سومین شاگرد گواردیولا با آمار گلزنی ۳ رقمی شد.
  • لیورپول که از سال ۱۹۶۳ به بعد هرگز در ۳ بازی پیاپی در ورزشگاه خانگی خود نباخته بود، این رکورد منفی را از خود بر جای گذاشت. این تیم قبل از بازی امشب برابر برنلی و برایتون شکست خورده بود.
  • منچستر سیتی که در ۶ بازی آخر خود دروازه خود را بسته نگه داشته بود؛ می‌توانست با گل نخوردن در این بازی به رکورد کلین شیت جدیدی دست پیدا کند، اما گل محمد صلاح از روی نقطه پنالتی نگذاشت این اتفاق رقم بخورد.
  • لیورپول که پیش از این بازی در ۳ بازی آخر خود نتوانسته بود در آنفیلد دروازه حریفان را باز کند؛ با گل دقیقه ۶۳ محمد صلاح این طلسم را شکست و پس از ۴۱۱ دقیقه موفق شد در خانه گلزنی کند.
  • لیورپولی‌ها که در ۲۹ بازی خانگی برابر آبی‌پوشان شهر منچستر فقط یک بار شکست خورده بودند؛ امشب در سی امین بازی برای دومین بار برابر سیتیزن‌ها تن به شکست دادند.
  • در ۶۵ سال گذشته لیورپول تنها مدافع عنوان قهرمانی است که در ۳ بازی پیاپی در لیگ جزیره شکست می‌خورد.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار