کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی با جعل چک‌های مسروقه

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که با جعل چک‌های سرقتی ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" اظهار داشت: بیست و ششم آذرماه امسال مردی به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد، به دلیل آشنایی قبلی که با فردی به نام "کامران" داشتم، در قبال اخذ یک فقره چک بانکی موعد دار مبلغی وجه نقد به وی قرض دادم؛ ولی در زمان موعد چک به بانک مراجعه کردم، متوجه سرقتی بودن چک موصوف و جعل امضاء مندرج در آن شدم.

وی افزود: تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند و در پالایش‌های اطلاعاتی به دست آوردند، متهم سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عناوین مجرمانه دستگیر و روانه زندان شده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی ابراز داشت: مخفیگاه کامران در محله "جنت آباد" شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی انتقال یافت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم به ۸ فقره خرید چک سرقتی و تحویل به مال باختگان اعتراف کرد، افزود: وی در ادامه معترف شد، با چک‌های سرقتی ۲ دستگاه خودروی سواری معامله کرده و همچنین ۵ میلیارد ریال از مال باختگان تحویل و در قبال آن چک‌های سرقتی تحویل داده است.

وی تصریح کرد: کلیه مال باختگان شناسایی و تلاش و پیگیری کارآگاهان برای دستگیری فروشنده چک‌های سرقتی ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ اختیاری افزود: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام و متهم با قرار صادره از سوی بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران روانه زندان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار