مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم؛

آسیب شناسی اراضی قم ادامه دارد

سلامتی گفت: باید گفت تعداد زیاد املاک مُشاع و معاملات عادی، مشکلات زیادی برای ثبت اسناد و املاک و تحقق نظم حقوقی و ثبتی به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیروس سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با اشاره به ضرورت برقراری نظم حقوقی و ثبتی در استان گفت: مبایعه نامه‌های عادی فراوانی در استان به چشم می‌خورد و همین امر سبب ایجاد مشکلات بسیار و حتی برخی سودجویی‌ها به دلیل عدم وجود سند رسمی شده است.

سلامتی افزود: قانون بیان می‌دارد که نقشه برداری املاک مُشاع باید به صورت کل پلاک صورت گیرد که با توجه به زمانبر بودن این امر، گاهی برخی مشکلات در انتقال اسناد مالکیت به وجود می‌آید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم بیان کرد: البته این نقشه برداری‌ها به صورت هوایی و با اخذ مجوّزهای لازم در حال انجام است و تلاش می‌شود تا نقشه برداری کامل هوایی دستگاه‌های اجرایی و دولتی در اسرع وقت و با حداکثر تسهیلات انجام شود.

سلامتی عنوان کرد: البته درباره املاک مُشاع مربوط به برخی از دستگاه‌ها و مشکل انتقال اسناد مالکیت آن ها، می‌توان این امر را با هماهنگی دو طرف مسئله و تا آماده شدن نقشه‌های هوایی تسریع کرد تا این دستگاه‌ها در این موضوع با مشکلات جدی رو به رو نباشند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با اشاره به آن که آسیب شناسی همه زمین‌ها و اراضی قم از چند سال قبل در دستور کار قرار گرفته و ادامه دارد یادآور شد: تعداد زیاد املاک مُشاع و معاملات عادی در استان، تحقق نظم حقوقی و ثبتی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اسناد ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار