افشای جاسوسی چند ساله امارات از قطر به کمک آمریکایی‌ها

بنا به افشاگری روزنامه نیویورک تایمز، امارات در سال‌های گذشته با پایه‌ریزی یک شبکه جاسوسی با کمک آمریکایی‌ها، خاندان سلطنتی قطر را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی افشا کرد ابوظبی در سال ۲۰۱۴ یک شبکه جاسوسی سایبری را به کمک تحلیلگران آژانس امنیت ملی آمریکا راه اندازی کرده است. این روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از اعضای سابق این شبکه جاسوسی نوشت امارات با پیشنهادات مضاعف مالی تحت عنوان کار برای دولت متحد واشنگتن، مقامات امنیتی آمریکا را گمراه کرده است.

این فرد به نیویورک تایمز گفت ابوظبی برای اثبات اتهام تأمین مالی تروریسم، فعالیت‌های جاسوسی الکترونیک علیه قطر انجام داده است و از اعضای خانواده حاکم قطر جاسوسی کرد.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود تأیید کرد که مقامات آمریکا موضوع جاسوسی امارات از مکاتبات الکترونیکی مقامات آمریکایی از جمله آن‌ها میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا را در حال بررسی دارند.

این گزارش حاکی از آن است که تیم هکر‌های آمریکایی-اماراتی بر اثبات تأمین بودجه تروریسم از سوی قطر متمرکز بوده است. این تیم هکری تلاش برای هک چند تن از اعضای خاندان سلطنتی قطر را در دستور کار خود قرار داد. امارات حقوق و مزایای عالی را برای اعضای این شبکه جاسوسی که در سال ۲۰۱۴ با هدف انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی ضد قطر تاسیس شد، تامین کرد. علاوه بر خانواده سلطنتی قطر، مقام‌های پیشین فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) هدف این شبکه جاسوسی قرار گرفتند.

جاسوسی امارات از قطر در حالی افشا می‌شود که این کشور در نشست العلا با دوحه توافقنامه صلح امضا کرد و روابط قطر با کشور‌های محاصره کننده آن پس از چند سال از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار