پیش بینی رئیس بانک مرکزی اروپا:

احیای اقتصادی اتحادیه اروپا از اواسط ۲۰۲۱ آغاز می‌شود

رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند افزایش رشد اقتصادی در اواسط ۲۰۲۱ روی دهد هرچند این پیش‌بینی نیز قطعی نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «کریستین لاگارد» رئیس بانک مرکزی اروپا به روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفت احیای اقتصادی مورد انتظار اتحادیه اروپا پس از رکود ناشی از همه گیری کووید -۱۹ به تعویق افتاد، اما از اواسط سال ۲۰۲۱ احتمالا شروع می‌شود.

کریستین لاگارد گفت: «ما افزایش رشد اقتصادی را حوالی اواسط سال کنونی میلادی پیش بینی می‌کنیم هر چند قطعیتی در این زمینه وجود ندارد.»

کشور‌های اتحادیه اروپا که برای محدود کردن گسترش ویروس کرونا مجبور شدند روند اقتصادی خود را کند کنند، با کاهش شدید رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۰ مواجه شدند.

تولید ناخالص داخلی، سال گذشته میلادی در منطقه یورو شش و هشت دهم درصد کاهش یافت و در حالی که عمده فعالیت‌های بخش خدمات همچنان تعطیل است، کاهش جدید آن در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ فرضیه‌ای دور از انتظار نیست.

لاگارد گفت: «بیایید روشن باشیم: ما تا قبل از اواسط سال ۲۰۲۱ به سطوح فعالیت اقتصادی پیش از همه گیری باز نخواهیم گشت.» با سیاست پولی که در حال حاضر نیز بسیار انبساطی است و سیاست‌های مالیاتی که قرار است روند خود را حفظ کنند، رئیس بانک مرکزی اروپا از رهبران اروپایی خواست طرح احیای اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی را که سال ۲۰۲۰ اعلام شد، تصویب کنند.

لاگارد اعلام کرد: «این طرح باید به موقع تصویب شود تا کمیسیون اروپا بتواند آنطور که پیش بینی شده است ماه ژوئن استقراض و مبلغ آن را بین کشور‌های اتحادیه اروپا تقسیم کند.»

کریستین لاگارد در مورد نحوه عملکرد بانک مرکزی اروپا برای کمک به اقتصاد‌های منطقه یورو توضیحی نداد. وی یادآور شد که بانک مرکزی اروپا می‌تواند در صورت لزوم برنامه خرید سهام خود را گسترش دهد، اما اگر لازم نباشد این بسته مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار