بلینکن عربستان را شریک مهمی برای آمریکا دانست

وزیر امورخارجه آمریکا با بیان آنکه روز گذشته با همتای سعودی خود، گفت‌وگویی تلفنی داشته است، ریاض را شریک امنیتی مهم برای واشنگتن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، امروز (شنبه) در پیامی ریاض را شریکی مهم برای واشنگتن دانست.

بلینکن در پیامی توییتری با بیان آنکه روز گذشته با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود، گفت‌وگویی تلفنی داشته است، افزود: «عربستان شریک امنیتی مهمی برای آمریکا است. ما دیپلماسی برای پایان دادن جنگ به یمن را دنبال خواهیم کرد، اما همکاری‌های مشترک برای دفاع از عربستان را نیز ادامه خواهیم داد.»

به تازگی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: «آمریکا حمایت‌های خود از عربستان در جنگ یمن ازجمله فروش تسلیحات به این کشور را متوقف خواهد کرد.»

جنبش انصارالله یمن از این تصمیم بایدن استقبال و ابراز امیدواری کرد که این اقدام آغازی برای تصمیم‌ها در راستای توقف جنگ در یمن باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
جامعه جهانی و برخی کشورهایی که با تجارت و فروش سلاح در جنایت های عربستان علیه مردم یمن شریک هستند باید به حمایت های سخت و نرم خود از عربستان پایان دهند و راه را برای ادامه این فاجعه انسانی مسدود نمایند، افزود: متاسفانه عربستان با شروع جنگ در یمن خود را بیشتر آسیب پذیر کرد و با ایراد اتهام های ناروا به سایر کشورها در راستای فشارهای حداکثری آمریکا، تلاش دارد خود را از تجاوز نظامی به یمن و کشتن هزاران زن و کودک یمنی تبرئه نماید.
Netherlands
reza
۱۱:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
عربستان آل سقوط باید تعهد کند معادل چندسال عایدات فوش از محصولات نفت و گاز خود را بعنوان غرامت ویرانی های حاصل از جنگ به کشور یمن بدهد و همچنین باید توسط سازمان ملل بعنوان متجاوز و آغاز کننده جنگ به جامعه جهانی معرفی شود و به پرداخت غرامتی که به ویرانی زیرساخت های کشور یمن زده شده محکوم شود......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس'
۰۷:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
گاو شیرده ای که اموال مردم عربستان را به برای حفظ خانواده اش وبه شما دست مخملیها میدهد که دست ارهای خود را نگه دارد.. حرا تحد شما باشد
آخرین اخبار