استاندار تهران خبر داد:

ایجاد اشتغال برای ۹۰ هزار نفر در استان تهران

محسنی بندپی گفت: در سال ۹۹ تعهد اشتغال ۹۶ هزار نفر را داشتیم که تاکنون ۹۵ درصد آن تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در حاشیه افتتاح ۳۳۹ طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت در سطح استان تهران اظهار کرد: امروز به برکت رهبری مقام معظم رهبری شاهد دستاورد‌های خیلی خوبی در بخش کرونا هستیم.

وی افزود: امروز با همکاری مردم و رعایت فاصله گذاری و انجام هوشمند محدودیت‌ها و طرح شهید سلیمانی شرایطی را فراهم کردیم که میزان فوتی‌ها در استان و کشور بسیار کم شده و همکاری مردم و رعایت این اصول می‌تواند باعث تداوم این روند باشد.

وی ادامه داد: امروز افتتاح  ۳۳۹ طرح با ده هزار و ۵۸ نفر اشتغال را شاهدیم، در سال ۹۹ تعهد اشتغال ۹۶ هزار نفر را داشتیم که تاکنون ۹۵ درصد آن تحقق یافته است و ۹۰ هزار نفر اشتغال را داشته ایم.


بیشتر بخوانید


وی ادامه: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید مواد غذایی صنعتی، فولاد، نساجی، پوشاک، بسته بندی مواد غذایی و همچنین پارکینگ‌های هوشمند و تولید مواد بهداشتی بوده است که در شهرستان های مختلف زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

وی افزود: در سال ۹۹ شاهد این بودیم که در شهرک‌های صنعتی ۱۰ درصد برق صنعتی مصرف بیشتری داشته، ۷.۵ درصد بیمه اجباری و ۶.۵ درصد کارگاه‌های تولیدمان افزایش پیدا کرده که این نشان می دهد تحرک و پویایی در سال جهش تولید در همه شهرک‌های صنعتی کشور جاری است.

محسنی بندپی گفت: ۶۸ طرح داریم که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد دارند و هزار و ۷۰۰ طرح داریم که پیشرفت بالای ۵۰ درصد دارد. این‌ها نشان دهنده این است که اقدامات خوبی در استان پایه گذاری شده و نوید اشتغال در سال ۱۴۰۰ را می‌دهد.

وی بیان کرد: در تابستان ۹۹ نرخ بیکاری استان ۶.۴ درصد و در پاییز ۶.۸ درصد بوده که در نوع خودش یک جهش و اقدام بسیار اثر بخشی است. در جلسه اقتصاد مقاومتی دکتر همتی قول داد که ۶۸ طرحی را که به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد از طریق بانک‌ها تامین شود و ۳ هزار و ۸۱۱ نفر اشتغال با بهره برداری از این ۶۸ طرح شاهد خواهیم بود.

استاندار تهران گفت: اشتغال هم به منزله یک بحث اقتصادی و تامین معیشت است و هم یکی از مولفه‌ها و فاکتورهایست که می‌تواند سلامت روان را در آحاد جامعه افزایش دهد. بیکاری می‌تواند خیلی از زمینه‌های ناهنجاری‌ها را در فرد افزایش دهد، بنابر این کسی که در یک واحد صنعتی، اداری، تولیدی، علمی و دانش بنیان مشغول به کار است فکرش برای شکوفا کردن استعداد و توانمندی‌ها است.

انتهای پیام /

برچسب ها: استاندار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار