مشعل گاز در کندر روشن شد / تمامی روستا‌های البرز تا پایان سال ۱۴۰۰ سبز خواهند شد

استاندار البرز گفت: تمامی روستا‌های البرز تا پایان سال ۱۴۰۰ از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، شهبازی، استاندار البرز در مراسم افتتاح طرح‌های شهرستان کرج که همزمان با دهه مبارک فجر در روز شنبه برگزار شد، افزود: به منظور گازرسانی به روستا‌های جاده کرج-چالوس آرزوی دیرینه مردم در این منطقه  در مسیر گازرسانی محقق شد.

استاندار البرز افزود: در این شرایط که به واسطه شیوع کرونا و تحریم‌های ناجوانمردانه، کشور با کمبود‌های مالی مواجه است، طرح‌های مهم و مطالبات مردمی معطل نمانده و در  البرز نیز این روند وجود دارد.

شهبازی گفت: امروز مشعل گاز روستای کندر در کنار گلزار شهدای این روستا روشن شد و مردم این روستای سرد و کوهستانی از این موهبت برخوردار شدند.

او افزود: ارتقا زیرساخت‌هایی همچون گاز، آب و برق مهمترین مولفه مانایی جمعیت در روستا‌ها و مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها است.

استاندار البرز گفت: سیاست دولت توانمندسازی روستا‌ها و ایجاد بستر‌های لازم برای ماندگاری و بازگشت روستاییان است که این امر نیز اقدامی مهم در این رابطه محسوب می‌شود.

شهبازی افزود: روستای کندر دارای بیش از ۷۰۰ خانوار است که فاز اول گازرسانی به این طرح در این روستا با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد تومان به سرانجام رسید.

او افزود:طرح‌های بعدی در همین مسیر نیز دنبال می‌شود و به امید خدا تا خرداد سال آینده تعدادی دیگر از روستا‌های محور کرج-چالوس به گاز شهری دست می‌یابند.

استاندار البرز گفت: برای ادامه این طرح در ۴ فاز، اعتبار لازم پیش بینی شده، ولی مسیر بسیار سخت و صعب العبور است از این رو با کندی پیش می‌رود.

شهبازی افزود: پیش بینی می‌شود که طرح گازرسانی به روستا‌های البرز تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

او گفت: از سوی دیگر نیز با تکمیل طرح گاز بویین زهرا-کرج علاوه بر رینگ گاز رسانی به استان، تامین گاز البرز برای ۵۰ سال تضمین می‌شود.

انتهای پیام /ر. ن

برچسب ها: گاز رسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار