صفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سفر رئیس مجلس به روسیه در روابط منطقه‌ای تاثیر گذار است

سفیر اسبق ایران در روسیه گفت: ایران با روسیه منافع استراتژیک زیادی دارد، بنابراین سفر رئیس مجلس کشورمان به مسکو بسیار اهمیت دارد.

حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از سفر محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مسکو در راس هیئتی بلندپایه خبر داد. او همچنین گفت که این سفر بنا به دعوت ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه، از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ما به مدت سه روز انجام می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه همچنین گفت که سفر قالیباف به مسکو که اولین سفر رسمی او به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران از یک کشور خارجی، بیانگر اهمیتی است که رئیس مجلس شورای اسلامی برای روابط با کشور همسایه و دوست، فدراسیون روسیه، قائل است.

جلالی در ادامه روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همواره را در حوزه‌های مختلف از جمله پارلمانی در حال توسعه دانسته و تاکید کرد: به طور یقین دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی از مسکو به تعمیق هرچه بیشتر مناسبات فیمابین ایران و روسیه در دیگر زمینه‌ها نیز کمک خواهد کرد». «ویچسلاو والودین» رئیس دومای (مقننه) روسیه نیز پیشتر گفته بود گفت که قالیباف رئیس مجلس ایران به مسکو سفر می‌کند.

مهدی صفری معاون سابق وزارت امورخارجه و سفیر اسبق جمهوری اسلامی در چین، روسیه و اتریش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه گفت: این سفر استراتژیک در مقطع مهمی انجام می‌شود.  ایران با روسیه منافع استراتژیک زیادی دارد، بنابراین سفر رئیس مجلس کشورمان به مسکو  بسیار  اهمیت دارد.

او افزود: سفر رئیس مجلس ایران در مسائل دو جانبه، منطقه ای، قره باغ و مسائل آسیای مرکزی، سوریه، یمن  هم تاثیرگذار خواهد به همین دلیل بسیار مهم تلقی می‌شود.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی روسیه با اشاره به سفر اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه، اظهار کرد: سفر ظریف به مسکو مستقل بود و رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در آن سفر در مورد مسائل قره باغ، رفت و آمدها و اتصال خط راه آهن جلفا به انتهای جمهوری آذربایجان و روسیه صحبت کردند که رایزنی‌های بسیار استراتژیکی انجام شد، چراکه می‌تواند خط شمال و جنوب را به هم وصل کند و تسریع کننده روند انتقال ترافیک کالا از بندر عباس به شمال باشد.


بیشتر بخوانید


معاون سابق وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه در سفر رئیس مجلس کشورمان به مسکو در مورد برجام صحبت می‌شود، تصریح کرد: در دیدار بین مقامات دو کشور دوست و همسایه در مورد مسائل منطقه ای، بین المللی و موضوعات مختلفی صحبت می‌شود و اکنون هم با توجه به اینکه حرف هایی از احیای برجام به گوش می‌رسد و روسیه هم یکی از طرف های توافق هسته ای است در مورد آن هم رایزنی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار