اعتراض معلمان میانمار به بازداشت‌های اخیر از سوی ارتش

در پی بازداشت رئیس حزب حاکم میانمار از سوی ارتش این کشور، گروهی از معلمان خواستار آزادی او شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، معلمان میانمار به عنوان آخرین گروه با شعار "ما اقدام نظامی ارتش را نمی‌خواهیم" به دیگر گروه های اعتراضی علیه تحولات اخیر و بازداشت آنگ سان سوچی، رئیس حزب حاکم میانمار از سوی ارتش پیوستند.

برخی از سخنرانان در اعتراض به این اقدام ارتش اعلام کردند: از کار یا همکاری با مقامات خودداری می‌کنند. اعتراضات بلافاصله پس از   بازداشت مقامات و رئیس جمهور این کشور از کادر پزشکی آغاز شد و بعد گروه‌هایی از دانشجویان، جوانان و  برخی از کارگران به آنها ملحق شدند.

تعداد زیادی از استادان و معلمان با در دست داشتن علائم اعتراضی، در مقابل ساختمان‌های دانشگاه  یانگون تجمع کردند.

مخالفت گروه‌های حرفه‌ای مانند پزشکان و معلمان در حالی صورت می‌گیرد که اعتراضات غیررسمی دیگری نیز در این کشور علیه ارتش به چشم می‌خورد.

 ده‌ها معترض دیگر نیز روز جمعه در شهر داوی با شعار "ما از مردم می‌خواهیم که به ما بپیوندند و در کنار ما بایستند" بازداشت های صورت گرفته از سوی ارتش را مورد انتقاد قرار دادند و معترضان دیگر نیز با موتور به دنبال آن‌ها  حرکت کردند.

چندی پیش، ارتش میانمار اعلام اینکه در انتخابات در این کشور تقلب صورت گرفته است، آنگ سان  سوچی و برخی دیگر از مقامات را بازداشت کرد و اختیارات کشور را به دست گرفت. 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار