بیکاری نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا طی یک هفته گذشته

براساس آمار‌های رسمی منتشر شده تنها در یک هفته گذشته ۷۷۹ هزار آمریکایی درخواست دریافت خدمات بیمه بیکاری کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، تنها طی هفت روز گذشته، نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر دیگر در آمریکا بیکار شدند.

بر این اساس، آثار و تبعات همه گیر کووید ۱۹ بر بدنه اقتصاد و بازار اشتغال آمریکا همچنان ادامه دارد. افزایش شدید بیکاری در امریکا در چند ماه گذشته به روشنی موید همین نکته است. فقط در یک هفته گذشته بیش از ۷۷۹ هزار آمریکایی برای دریافت خدمات بیمه بیکاری درخواست داده اند.

این رقم از میزان پیش بینی شده کمتر است، اما کارشناسان هنوز هم این رقم را تکان دهنده می‌دانند. هم اینک حدود ۱۸ میلیون نفر در آمریکا از انواع مساعدت‌های مربوط به بیکاری بهره‌مند هستند. در این میان برخی کارشناسان می‌گویند کمتر شدن شمار افراد بیکار در یک هفته گذشته در مقایسه با هفته‌های دیگر نشان دهنده تاب آوری در اقتصاد امریکا است. اما چگونه می‌توان از تاب آوری سخن گفت حال آنکه هنوز هم حدود هجده میلیون نفر در آمریکا یکی از انواع مساعدت‌های مربوط به بیکاری را دریافت می‌کنند.

در چهل و شش هفته که از همه گیری کرونا در آمریکا می‌گذرد، همواره در هر هفته شمار بیکاران در امریکا در مقایسه با هفته گذشته بیشتر و بیشتر شده است. آمار بیکاران آمریکا در دوران کووید-۱۹ به مراتب بدتر از دوره رکود اقتصادی بزرگ آمریکا در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ است.

آمار دریافت کنندگان بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بود که این رقم بی سابقه است. بر اساس جدیدترین آمار، تاکنون ۴۵۸ هزار نفر در این کشور به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جانشان را از دست داده اند. شمار افراد آلوده به ویروس کرونا نیز در آمریکا به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
بچسبید به مملکت خودمون
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۰۸:۵۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
مگه تو ایران امار بیکاری گرفته شده که الان شما امار امریکارو گرفتین واقعا که بفکر جوانانها و مردم خوده ایران باشید
آخرین اخبار