اپل از لنز فوق عریض در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد

شایعاتی مبنی بر وجود لنز "اولترا واید" در آیفون های جدید اپل که در سال جاری میلادی عرضه می شوند، مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش آگهی شرکت اپل می‌گوید که به احتمال زیاد آیفون ۱۳ از یک دوربین فوق العاده به روز شده با عملکرد کار در نور کم برخوردار است. کوو، که سابقه خوبی درباره پخش شایعات اپل دارد، در ماه نوامبر خاطر نشان کرد که ممکن است آیفون ۱۳ با لنز اولتراواید f / ۱.۸ با لنز شش عنصر و فوکوس خودکار عرضه شود. (در حال حاضر دوربین‌های فوق عریض f / ۲.۴ آیفون ۱۲ پرو دارای لنز‌های ۵ عنصر و فوکوس ثابت هستند.)


بیشتر بخوانید


آخرین یادداشت تحقیقاتی Kuo می‌گوید که Sunny Optical، سازنده لنز‌های مستقر در چین، روند تأیید اپل را برای یک لنز دوربین با پنج عنصر به پایان رسانده است. طبق گفته Kuo، این لنز‌ها برای تولید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ برای یک مدل iPad برنامه ریزی شده اند.

پیش بینی وجود دوربینی فوق العاده عریض در آیفون ۱۳

همه مدل‌های آیفون ۱۳ به لنز اولتراواید مجهزند؟

یک سوال بزرگ این است که آیا همه مدل‌های آیفون ۱۳ از لنز‌های ارتقا یافته برخوردار هستند؟ اگرچه انتظار می‌رود که آیفون ۱۳ دارای چهار مدل مانند آیفون ۱۲ باشد، اما موضع Kuo این است که فقط دو مدل رده بالاتر آن یعنی نسخه f / ۱.۸، ۶ P را دریافت می‌کنند. با این حال، MacRumors با استناد به تحلیلگران Barclays، Blayne Curtis و Thomas O’Malley گفته است که همه مدل‌های iPhone ۱۳ از لنز دیافراگم f / ۱.۸ برخوردار خواهند بود. کورتیس و اومالی همچنین ادعا می‌کنند که لنز تله‌ای آیفون ۱۲ پرو مکس به آیفون ۱۳ پرو معمولی راه خواهد یافت.

در هر صورت، صرف نظر از اینکه کدام یک از آیفون‌های ۱۳ دارای لنز اولتراواید بهتری هستند، کو گفت که لنز‌های ارتقا یافته باید تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به بقیه آیفون‌های پرچمدار راه پیدا کنند. شایعه دیگری اشاره می‌کند که همه مدل‌های آیفون ۱۳ باید نوعی صفحه نمایش OLED داشته باشند، احتمالاً هر دو مدل Pro با حداکثر سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شوند.

پیش بینی وجود دوربینی فوق العاده عریض در آیفون ۱۳

گفتنی است، این نوع به روزرسانی‌ها تعجب آور نیستند. به هر حال اپل دوست دارد سال به سال ارتقا تدریجی را ارائه دهد، اما اگر آیفون خوبی دارید و در مورد خرید آیفون ۱۲ شک دارید، شاید ارزش این را داشته باشد که کمی بیشتر تا آمدن آیفون ۱۳ صبر کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.