۱۴ هزار و ۴۳۲ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ هزار و ۴۳۲ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که دو هزار و ۸۹۰ نفر از آنان افرادی بودند که غیر مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۹۳ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری برای پنج هزار و ۴۰۶ پرونده در سیستم بانکی مصوب شده و آماده عقد قرارداد هستند.

او افزود: از اسفندماه سال ۹۸ با شیوع کرونا پیشنهادی از طرف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مبنی بر ایجاد یک سامانه برای بیمه بیکاری کارگران به کشور شد و این پیشنهاد پذیرفته و سامانه طراحی شد که حدود ۱۴ هزار و ۴۳۲ نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند و از این افراد دو هزار و ۸۹۰ نفر افرادی بودند که غیر مشمول قانون کار و تامین اجتماعی بودند.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: در بحث بیمه بیکاری، فرد حتما باید مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشد تا بتواند بیمه بیکاری دریافت کند.

او ادامه داد: ۱۱ هزار و ۵۴۲ نفر مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی شناخته شدند و از این تعداد حدود ۵۰ درصد نیرو‌هایی بودند که اهل استان بوده، اما در استان‌های دیگر مشغول به کار بودند و، چون تعطیلات بنگاه‌ها بود و این افراد معمولا در سامانه محل زندگی را استان زدند و جزو آمار استان آمده است لذا حدود پنج هزار نفر کارگرانی بودند که بیمه بیکاری به این افراد تعلق گرفته است.

فاضلی گفت: از سال ۹۹ تا به امروز حدود دو هزار و ۴۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری به طور کلی و جدای از بحث کرونا به صورت روال عادی متقاضی برقراری بیمه بیکاری شدند.

او افزود: از این تعداد حدود هزار و ۴۹ نفر از آن‌ها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و ۴۷۱ نفر دیگر واجد شرایط نبودند و مابقی هم در دست اقدام است.

فاضلی با بیان اینکه توانایی پرداخت حدود ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان به حدود ۲۵ هزار شغل و صنف و ... در قالب ۱۴ رسته وجود داشت اضافه کرد: افرادی که به دلیل بیماری کرونا بیکار شدند و کسب و کار آن‌ها تعطیل شده بود به ازای هر نفر ۱۲ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و باز پرداخت ۲۴ ماهه که حدود سه ماه تنفس داشت تسهیلات تعلق می‌گرفت.

او ادامه داد: مشاغلی را که ستاد کرونا اجبارا تعطیل کرد تا ۱۶ میلیون تومان به ازای هر نفر تسهیلات پرداخت شد و به طور کلی ۱۴ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند.

فاضلی گفت: با توجه به میزان ثبت نام افراد در سامانه، حدود ۲۷۰ میلیارد تومان به استان اعتبار تخصیص داده شد و حدود ۱۰ هزار نفر در قالب ۱۴ رسته تسهیلات دریافت کردند و سامانه بسته شد.

او با اشاره به مشاغل مرتبط به ارشاد، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری، خاطرنشان کرد: مشاغل مرتبط به این سه وزارت خانه که کرونا به آن‌ها آسیب وارد کرده، هنوز سامانه برای ثبت نام آن‌ها باز است.

فاضلی با اشاره به تسهیلات روستایی و عشایری هم گفت: از سال ۹۷ تا کنون حدود ۴۸۰ میلیارد تومان سهم تسهیلات برای استان بوده است و بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد طرح و متقاضی در کمیته فنی استان بررسی و به سیستم بانکی ارائه داده شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار