صادرات بیش‌از ۳۰ میلیون دلاری صنایع‌دستی در کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از صادرات بیش‌از ۳۰ میلیون دلاری صنایع‌دستی استان در ۹ ماه ابتدایی امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قادری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : در ۹ ماهه اول امسال مبلغ بیش از ۳۰ میلیون دلار کالای صنایع دستی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده‌است.

او با اشاره به محدودیت‌ها و رکود بازار به خاطر شرایط ناشی از شیوع کرونا ویروس، گفت : خوشبختانه با وجود همه این مشکلات شاهد رشد چهار درصدی صادرات صنایع‌دستی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

او افزود: عمده‌ترین اقلام صادراتی استان شامل گلیم، گیوه، احجام چوبی و زیور آلات بوده‌است.

قادری افزود: برگزاری نمایشگاه‌های داخلی وخارجی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، آموزش، فروش اینترنتی و بازاریابی وفروش از عمده‌ترین اقدامات در راستای توسعه صادرات صنایع‌دستی بوده‌است.

او بیشترین مشکلات در زمینه صادرات صنایع‌دستی را شامل اعمال تعرفه‌های گمرکی، نبود فروشگاه‌های صنایع‌دستی در مبادی خروجی مرز‌ها و قاچاق صنایع‌دستی عنوان کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه حدود ۲۵ هزار نفر هنرمند صنایع‌دستی در ۶۰ رشته فعالیت می‌کنند، ادامه داد: کارگاه‌ها و مشاغل خانگی استان با انبوه تولیدات مواجه هستند که به واسطه شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی دچار رکود شدید شده‌اند به طوری که میزان تولیدات کاهش داشته‌است.

قادری گفت: امیدواریم با اتمام کرونا و بازگشت شرایط به وضعیت عادی، شاهد افزایش و رونق تولید محصولات صنایع‌دستی و بهبود معیشت هنرمندان صنعتگر استان کرمانشاه باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.