آغاز به کار کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در مشهد

هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع به صورت مجازی در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فتح الله رئیس انجمن صنایع ایران در هفدهمین کنفرانس بین المللی مجازی مهندسی صنایع در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امروز جهانیان باور دارند که قدرت در کسب علم و آگاهی است و توانایی محدود انسان به وسیله علم و آگاهی به ابزاری برای عملیاتی کردن قدرت تبدیل می شود.

او افزود: بر همین اساس، علم داده که موضوع محوری این کنفرانس است مجموعه‌ای از ابزار‌ها و تکنیک‌هایی می‌باشد که منابع داده و اطلاعات را عملیاتی می‌کند و این علم ارزش تبدیل به قدرت و ثروت را دارد.

رئیس انجمن صنایع ایران با بیان اینکه علم مهندسی صنایع در میان سایر رشته‌های مهندسی به عنوان پیشرو معرفی شده است ادامه داد: در شرایط کنونی دنیا که موسوم به عصر فناوری و جهان هوشمند است، باید از علم داده بهره‌مند شد تا بتوان همگام با تحولات جهانی، مسیر پیشرفت کشور را پیمود.

فتح الله بیان کرد: کشور نیاز به متخصصانی دارد که تصویر درستی از آینده ترسیم نمایند و این تصویر مبنایی برای گام برداشتن صنعت کشور خواهد بود.

محمد رنجبر دبیر علمی این همایش نیز گفت: در مجموع ۳۲۵ مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که از این تعداد ۱۳۰ مقاله مورد تایید قرار گرفت و ۸۷ عنوان نیز با رفع اشکال و اصلاح مورد پذیرش واقع شد.

 او افزود: هر کدام از مقالات دست کم برای ۲ نفر از داوران ارسال شد و اگر نظر داوران در تضاد با یکدیگر قرار می‌گرفت برای سایر داوران نیز ارسال می‌شد.

دبیر علمی این همایش ادامه داد: افرادی که مقالات آن‌ها مورد پذیرش قرار گرفته است فایل ویدئویی ارائه آن‌ها در تالار گفت و گو به مدت ۱۲ دقیقه پخش می‌گردد و پس از ارائه پاسخگوی سوالات شرکت کنندگان خواهند بود.

فرزاد دهقانیان مدیر گروه آموزشی مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: محور‌های این کنفرانس شامل، علم داده، هوش مصنوعی سیستم‌های خبره، تحول دیجیتال، انقلاب صنعتی چهارم، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی و مدیریت دانش، تئوری‌های بهینه‌سازی و توسعه روش‌های حل، لجستیک و مدیریت زنجیره تامین، مکان یابی و مسیریابی، برنامه‌ریزی تولید و کنترل موجودی، توالی عملیات و زمانبندی، مدیریت و مهندسی کیفیت، سیستم‌های ایمنی، نت و پایایی، مهندسی سیستم‌های سلامت، تفکر سیستمی، پویایی‌شناسی سیستم‌ها و مدیریت فرآیند‌ها است.

او افزود: محور‌های کاربردی این همایش در موضوعات، کارآفرینی و کسب و کار‌های نوپا، مدیریت نوآوری و فناوری، تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت ارتباط با مشتری، صنعت گردشگری و گردشگری سلامت، صنایع غذایی و صنایع دفاعی است.

هفدهمین کنفرانس بین الملی مهندسی صنایع به مدت ۲ روز به میزبانی گروه مهندسی صنایع دانشگاه فردوسی مشهد به صورت مجازی در حال برگزاری است. هدف از برگزاری این کنفرانس ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و کاربردی، تبادل ایده‌ها و برقراری ارتباطات موثر علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف مهندسی صنایع می‌باشد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.