تولید ۸ میلیون ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از اسفندماه پارسال تاکنون بیش از ۸ میلیون ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای این استان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: تولید ماسک با مشارکت پویش‌های مردمی، گروه‌های جهادی، مربیان و کارآموزان فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

او بابیان اینکه ماسک‌های تولید شده با قیمت‌های مصوب و با گواهی استریل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، ادامه داد: تاکنون ۱۲۰ هزار ماسک به صورت رایگان در مناطق محروم  توزیع شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به وضعیت آموزش‌های مهارتی در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در برگزاری حضوری دوره‌ها تابع دستورالعمل ها و رنگ بندی مناطق هستیم و آزمون‌های حضوری را هم با یک چهارم ظرفیت انجام دادیم.

انصاری افزود: در ایام شیوع کرونا از ظرفیت فضای مجازی به طور حداکثری در ارائه آموزش‌ها بهره گرفته می‌شود.

او به تاثیر شرایط ناشی از شیوع کرونا بر فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه استان زنجان در محل‌های استیجاری مستقر هستند و با توجه به تعطیلی آموزش‌های حضوری، تلاش و پی گیری‌های لازم را انجام دادیم تا این آموزشگاه‌ها از تسهیلات جبران خسارت کرونا بهره‌مند شوند.

انصاری گفت: در حال حاضر ۱۳۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان زنجان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ایجاد شهرک مهارت در این استان خبر داد و گفت: امکان سنجی ایجاد این شهرک با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی در مرحله کارشناسی تائید شده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.