در جلسه هیئت دولت؛

عیدی کارکنان دولت یک میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شد

هیئت وزیران میزان عیدی امسال کارکنان دولت را یک میلیون و پانصد هزار تومان تعیین کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت؛ در جلسه صبح امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور برگزار شد، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد.

میزان پاداش پایان سال ۱۳۹۹ (عیدی) کارکنان دولت تعیین شد

براساس تصمیم هیئت وزیران، به دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار) اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۱۵ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۹ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کند.

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۹ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سارمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۵ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه، تمام وقت محسوب میشود و معلمان حق التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویبنامه خواهند بود.

همچنین شرکت‌های دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیات مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت‌ها نیز مکلفند نظارت لازم در این خصوص را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

بررسی گزارش اهم اقدامات معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم

در ادامه جلسه، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در این معاونت، به هیئت وزیران ارایه داد.

براساس این گزارش، معاونت مذکور در راستای تکلیف مقرر در ماده (۱۰۱) قانون برنامه ششم توسعه، نسبت به اعمال رویکرد عدالت جنسیتی بر مبنای اصول اسلامی در هشت محور شامل آموزش و پژوهش، سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، حمایت و خانواده، فرهنگ و اجتماع، کار و اقتصاد، حمایت‌های اجتماعی و مشارکت سیاسی و تصمیم سازی اقدام نموده است.

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در ۳۱ استان، برنامه ارتقای وضعیت زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی، تقویت و تحکیم نظام حقوقی کشور در حوضه زن و خانواده، هم افزایی و توانمندسازی زنان و خانواده در حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال، آموزش مهارت‌های زندگی و ارتقای تاب آوری، گفت وگوی ملی خانواده، سلامت، اقتصاد مقاومتی، پیشگیری از اعتیاد، تعمیق باور‌های دینی، کرونا و موضوعات آموزشی سمن ها، از دیگر اقدامات معاونت یاد شده است.

همچنین بنا بر گزارش معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انتصاب زنان در پست‌های سرپرستی و مدیریتی در کشور در سه و نیم سال اخیر، با رشد ۷۶،۴ درصدی همراه بوده است که از آن جمله می‌توان به انتصاب ۸ هزار مدیر زن، افزایش تعداد زنان به عنوان سفیر، رؤسای دانشگاه ها، معاون استاندار، فرماندار و بخشدار اشاره کرد؛ بطوری که ۲۵ درصد مدیران کشور را زنان تشکیل می‌دهند و تعداد مدیران عالی زن در کشور از ۱۷ نفر، به ۹۶ نفر افزایش یافته است.

بازنگری در پوشش بیمه‌ای و شرح برخی از کد‌های کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت

دولت در راستای تکلیف مقرر در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه مبنی بر بازنگری سالانه ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارایه دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور اعم از دولتی، غیردولتی و خصوصی، پوشش بیمه‌ای و شرح برخی از کد‌های کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت را مورد بازنگری قرار داد.

اجرای طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام آباد غرب کرمانشاه

به پیشنهاد وزارت نفت و با تصویب هیئت دولت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مجاز شد با انجام فراخوان عمومی نسبت به سرمایه‌گذاری در طرح تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی در منطقه اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه اقدام نماید.
در این طرح که قرار است با ظرفیت تولید سالانه محصولات نهایی ۲۳۵ هزار تن متانول، ۱۲۰ هزار تن پلی پروپیلن، ۴۶ هزار تن بنزین پیرولیز و ۱۰ هزار تن گاز مایع اجرا شود، سهم شرکت یادشده در سرمایه گذاری فوق، ظرف سه سال پس از اخذ پروانه بهره برداری به بخش غیردولتی واگذار می‌شود. همچنین آب مورد نیاز این طرح از سوی وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

تمدید مهلت واگذاری مستقیم سهام شرکت‌های تابعه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد

باتوجه به اتمام مهلت زمانی تعیین شده درخصوص واگذاری مستقیم سهام شرکت‌های تابعه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد (شرکت‌های سنگ آهن مرکزی ایران، ذغال سنگ کرمان و دخانیات ایران)، هیئت وزیران ضمن اصلاح مصوبه مربوط، با تمدید مهلت زمانی واگذاری مزبور تا پایان سال ۱۴۰۰ موافقت کرد.

اجرای پروژه اصلاح استریپ‌ها و بهسازی سطوح پروازی شمالی فرودگاه امام خمینی (ره)

هیئت وزیران به منظور بهبود شرایط سطوح پروازی شمالی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با اجرای پروژه تکمیل، راه‌اندازی، اجاره و انتقال پروژه اصلاح استریپ‌ها و بهسازی سطوح فوق به مسئولیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) موافقت کرد.

این پروژه با برآورد تقریبی ۸۷۶ میلیارد ریال از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور طی انعقاد قراردادی به سهامداری شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان که از طریق مذاکره رقابتی انتخاب گردیده است، اجرا می‌شود.

مطابق این تصمیم، شرکت طرف قرارداد عهده دار تأمین حدود ۷۱۳ میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز برای احداث و تکمیل این پروژه تا مرحله راه‌اندازی کامل و تسویه حساب هزینه‌ها در قالب اجاره به شرط تملیک برای مدت یکسال است، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز تأمین حدود ۱۶۳ میلیارد ریال از برآورد هزینه‌ها از محل منابع داخلی خود را تعهد می‌کند.

همچنین، شرکت طرف قرارداد می‌تواند پس از عقد قرارداد واگذاری، پیمانکاری این پروژه و تأسیسات جانبی خاص آن را به پیمانکاران واجد صلاحیت و مورد تأیید خود واگذار نماید. پیش بینی اولیه دوره واگذاری معادل ۱۸ ماه مشتمل بر شش ماه دوره احداث و تکمیل و ۱۲ ماه دوره پرداخت اقساط (شامل اصل سرمایه و سود مصوب) به شرکت طرف قرارداد خواهد بود.

علاوه بر این، نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوره واگذاری معادل نرخ سود سپرده بلند مدت دو ساله مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه سه درصد در زمان انعقاد قرارداد تعیین می‌شود. چنانچه دوره احداث، بر اثر تعلل شرکت طرف قرارداد و یا پیمانکاران بیش از شش ماه به طول انجامد، در دوره تأخیر نه تنها هیچ گونه سودی برای آورده شرکت طرف قرارداد منظور نخواهد شد، بلکه نسبت به استیفای حقوق دولت و تعیین تکلیف پروژه اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از پروژه و تأسیسات جانبی خاص آن نیز پس از دوره احداث بر عهده شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی می‌باشد.

مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در احداث قطار حومه‌ای شهر جدید پردیس–تهران

با تصمیم هیئت دولت و به منظور توسعه شبکه قطار حومه‌ای کشور، شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید (به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی) با حفظ مالکیت دولت نسبت به اجرای پروژه احداث قطار برقی شهر جدید پردیس به کلانشهر تهران اقدام می‌نماید.

این پروژه به طول حدود ۲۵ کیلومتر (دو ایستگاه در مسیر و توقف‌گاه) با برآورد تقریبی ۴۰ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال (شامل عملیات عمرانی و تجهیزات ثابت) با انعقاد قرارداد واگذاری با شرکت احداث و راه اندازی متروی پردیس به کلانشهر تهران به سهامداری شرکت پترو عمران مهد سازه وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اجرا می‌شود.

افزایش سرعت در جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران، از دیگر دلایل این تصمیم دولت به شمار می‌رود.

بر اساس این تصمیم، شرکت طرف قرارداد عهده دار تأمین ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه، تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهره‌برداری و تسویه حساب کامل هزینه‌ها خواهد بود، بقیه هزینه‌ها نیز حداقل ۴۰ درصد از منابع مالی داخلی شرکت عمران شهر‌های جدید و تا ۳۰ درصد از محل قانون بودجه سنواتی تأمین خواهد شد.

همچنین نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران احداث و بهره‌برداری معادل نرخ سود تسهیلات مشارکتی مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه دودرصد در زمان انعقاد قرارداد صورت می‌گیرد و مبلغ آن تا پایان دوره ثابت و قابل افزایش نیست.
چنانچه دوره احداث و مطالعه، بر اثر تعلل شرکت طرف قرارداد و پیمانکاران معرفی شده، بیش از ۶۰ ماه به طول انجامد، در دوره تاخیر نه تنها هیچ گونه سودی برای آورده شرکت طرف قرارداد منظور نخواهد شد بلکه نسبت به استیفای حقوق دولت و تعیین تکلیف پروژه اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

معافیت شرکت پشتیبانی امور دام کشور از پرداخت مالیات عملکرد سال ۱۳۹۶

هیئت وزیران در راستای حمایت از ذخایر راهبردی کشور و در اجرای مقررات ماده (۱۴۷) قانون مالیات‌های مستقیم، مصوب کرد مانده زیان تأیید شده و مستهلک نشده شرکت پشتیبانی امور دام کشور مربوط به سال‌های ۱۳۹۵ و قبل از آن قابل کسر و استهلاک از درآمد، مشمول مالیات مشخصه سال‌های ۱۳۹۶ و بعد باشد.

اصلاح مصوبه ایجاد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

هیئت وزیران با هدف رفع اشکال ها، موانع اجرایی و ابهام‌های مربوط به نحوه تفسیر و اجرای احکام سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، مصوبه مربوط به ایجاد سامانه مذکور را اصلاح کرد.

بر این اساس و در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ایجاد شفافیت مالی، مبارزه با فساد، برقراری محیط رقابت پذیر سالم و عدالت اقتصادی، دستگاه‌های مشمول قانون برگزاری مناقصات و دیگر معامله کنندگان بخش عمومی و کلیه مؤسسات دولتی یا نهاد‌های عمومی غیردولتی باید براساس برنامه زمانبندی اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند و با امضای الکترونیکی معتبر، تمام مراحل معاملات متوسط و بزرگ خود را از طریق این سامانه و به طور الکترونیکی انجام دهند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) موظف است ترتیبی اتخاذ نماید که سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور در فرآیند برگزاری الکترونیکی مناقصات و مزایده‌ها امکان دسترسی‌های لازم به این سامانه را داشته باشند.

علاوه بر این، وزارتخانه مذکور و سازمان برنامه و بودجه کشور موظفند همکاری لازم در جهت تبادل اطلاعات مورد نیاز پایگاه‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی یکدیگر را به صورت الکترونیکی (وب سرویس) به عمل آورند.

بانک مرکزی (در خصوص ضمانتنامه بانکی و غیربانکی و سفته)، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (در خصوص وثیقه ملکی) و سازمان بورس و اوراق بهادار (در خصوص اوراق مشارکت) مکلفند امکان استعلام سیستمی اصالت ضمانتنامه‌های مذکور در آیین نامه تضمین معاملات دولتی را فراهم نموده و در اختیار مرکز توسعه تجارت الکترونیکی قرار دهند.

اشکالات فنی و فرایندی سامانه اعلام شده از سوی استفاده کنندگان از سامانه و دستگاه‌های نظارتی در کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مربوطه، بررسی و در خصوص راهکار رفع این اشکالات تصمیم گیری می‌شود. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز اشکالات سامانه را براساس تصمیم کارگروه اصلاح می‌کند.

همچنین کارگروه فوق مکلف است ابهام ها، اشکالات و اختلافات حقوقی راجع به سامانه و دستگاه‌های مشمول آن را به معاونت حقوقی رئیس جمهور اعلام نموده تا این معاونت ضمن پاسخ به موارد فوق، در صورت لزوم با هماهنگی کارگروه، پیش نویس مصوبه یا لوایح مورد نیاز را تهیه و به هیئت وزیران ارائه کند؛ در مواردی که در قوانین و مصوبات برای آن مرجعی تعیین نشده باشد، پاسخ معاونت حقوقی ملاک عمل کارگروه خواهد بود.

علاوه بر این، سازمان امور مالیاتی کشور امکان استعلام سیستمی مجموع خرید و مجموع فروش (براساس داده‌های سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور) را به ازای هر یک از مشمولان سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیکی) فراهم کند؛ همچنین وزارتخانه مذکور مجاز است از اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی استفاده کند.

درخصوص برگزاری معاملات نیازمند به رمزنگاری در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی موظف است پاکت‌های الکترونیکی معامله را توسط کلید عمومی گواهی امضای دیجیتال خزانه داری کل کشور نیز رمزنگاری نماید تا در صورت مفقودی توکن کاربران دستگاه اجرایی، امکان بازیابی و ادامه فرآیند در بستر سامانه میسر باشد.

شورای رقابت مکلف است نسبت به شناسایی تبانی در معاملات براساس قانون رسیدگی نماید و سامانه مکلف به ارسال کلیه اطلاعات به شورای رقابت می‌باشد.

اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن

هیئت وزیران به منظور ایجاد بستر‌های مورد نیاز تسریع در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حوزه تولید مسکن (از جمله طرح اقدام ملی مسکن) و تسهیل شرایط برای گروه‌های هدف، آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را اصلاح کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، فاقدان مسکن به افراد سرپرست خانواری اطلاق می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

همچنین مطابق اصلاح آیین نامه فوق، سابقه سکونت برای مهاجران از کلان شهر‌ها به سایر شهر‌های کشور به یک سال کاهش می‌یابد. برای کارمندان دولت، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که به استناد حکم دستگاه و ارگان نظامی ذی‌ربط منتقل شوند و روحانیونی که با تأیید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منتقل شوند، (به استثناء شهر تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

ضمنا وزارت راه و شهرسازی موظف است شرایط احراز سابقه سکونت را در برنامه‌های حمایتی تامین مسکن ظرف شش ماه تدوین و ابلاغ کند.

گذشت بیش از ۱۰ سال از تصویب آیین نامه اجرایی مزبور، بروز تحولات جمعیتی (سرشماری‌های نفوس و مسکن)، تغییرات اساسی در رشد اقتصادی و به تبع آن تحولات در نحوه توزیع درآمد و افزایش خانوار‌های کم‌درآمد و همچنین اجرای بخش زیادی از طرح جامع مسکن (سال ۱۳۸۶) تحت عنوان واگذاری حق بهره برداری از زمین (طرح مسکن مهر)، از دیگر دلایل اصلاح این آیین نامه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
کلی پاپ کرن میشه برای عید خرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
جناب شیخ ۵ میلیون م بدین نصف پارساله
Iran (Islamic Republic of)
کارمند جماعت شان و مقام داره
۰۲:۴۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
سلام به خاطر شرایط کرونا یکسال برای بچه ام لباس نخریدم ولی چون رشد کرده و شلوارش تنگ شده بود و لباسش کوتاه شده بود مجبور شدم اول صبح تا مغازه باز شده بود و کسی نبود رفتم و براش خریدم .
یک بلوز و یک شلوار لی ۲۶۰ هزار تومان البته مارک نبود وگرنه پولش سر به فلک می کشید .
حالا شما بگید با این همه تورم و گرانی گوشت و مرغ و.... خدایی دولت چه فکری در مورد کارمندان کرده و این عیدی رو قرار داده؟ واقعا بخشید دولت جامعه را نمی بینه یا اینکه .......
بابا یک میلیون و پانصد هزار تومان به کجا می رسه؟
کارمند جماعت آبرو و حرمت داره لطفا دولت تدبیر با این کارها شان کارمند را پایین نیاره و مسخره قرار نده .

علی برررررررککککت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
فقط پول بدون پشت وانه چاپ کنید اصلا هم توجه به خورد شدن استخوان مردم هم نکنید
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
پس بیکارا و مشاغل تحت سلطه ی دولت مثل دامدارا چی میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
بدید تا یکی از قسط های عقب افتاده رو بدم
Iran (Islamic Republic of)
فرزند ایران
۰۰:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
آخ جون میلیونر شدم!!!!
میخوام با این عیدی برم آمریکا ، آنجا یه فرودگاه دیدم باتمام امکانات روی هم ۲۰۰ هزار با بقیش هم میخوام یه زمین فوتبال و گلف و استخر بخرم فکر کنم حدود ۹۰۰ میمونه بقیش رو سرمایه گذاری میکنم
هرکی پایه هست بسم الله
راستی قیمت کاخ سفید میشه ۵۰ هزار اما ارزش نداره نخرید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
یادم‌هست‌زمان‌‌جنگ‌تحملی‌عیدی‌کارکنان‌یک‌سکه‌بهار‌آزادی‌بود‌واما‌الان‌چی!!!!!!
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
شوووخی نکن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
حالا چطوری خرجش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
این عیدی یا هر چیز که اسمش گذاشتند خیلی کم. مثلا کارمند بعد از یکسال زحمت می خواهد به استقبال چند روز تعطیلی وعیدی در کنار خانواده اش بگذراند. حالا نتیجه زحمت یکسال اش 1/5یک ونیم هست. با چه رویی می خواهد جواب زن وفرزندان را بدهد با ای پول.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
باسلام آیا عیدی مسولین محترم هم یک میلیون و پانصد هزار تومان هست ؟؟؟یا فقط این عیدی برای کارمندان کفایت میکنه پس مردم عادی وکار گران چی؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۵۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
آیا خانواده یک معلم رسمی که کمترین حقوق رو بین کارمندان دولت دریافت می کند می تواند با این مبلغ عیدی ، عید نوروز را شاد باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
پنیر ۷صدی شده ۲۷تومن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۳:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
پول چیپس و پفک یک روز یکی از بچه های خودشونه .... علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
این آقایون خودشون هم با این پولها زندگیشونو اداره میکنند؟ یک‌و پونصد چه دردی از مردم دوا میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
آخی سعت 8 میرن سره کار تا 9 صبحانه میخورن تا 2ظهر بزور کار میکنن بعد گله هم میکنن حقوقشون کمه والا 7 صبح میریم پشت میز هستیم اما تا 6 بعد از ظهر شاید 100 تا مشتری راه میندازیم اما عین این دولتی ها گله نمیکنیم چ خبرتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
جناب بحث گله نیست بحث دریافتی متناسب با نیازهاست حالا کار هر کسی یه شرایطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
بعضی کاربرا که ازنصف شدن حقوق کارمند وکارگر حرف می‌زنند یا خودشون نجومی بگیرند یامزدور و چاپلوس
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام ببخشید عیدی اونایی که تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی هستند اعلام نشده؟ من متوجه نشدم سوادم خیلی پایین میشه بگید بهزیسی وکمیته امداد عیدیشون چقدهست؟ ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
عیدی مردم هم شده بدبختی گرفتاری بیچارگی اگر کارمندان واقعا کار میکردن این وضعیتمون نبود حیف این یک میلیون پانصد تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
ما کارمندان حقوق عیدی مفت میگیریم به شما ها ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
در قانون قضا و حقوق رای کسی که ذی نفع به نفع خودش باطله پس چرا نمایندگان رای به عدم شفافیت آراء دادن و آن را تصویب کردند ؟ بایستی یک نهاد بالاتری به این موضوع رای بده! اگر آمدیم فردا رای یک نماینده خسارت ببار آورد اینجا مقصر کیست ؟ آیا نباید از نماینده ای که از روی عناد یا از روی نداشتن علم و عدم مطالعه ی کافی رای به موضوعی داد بازخواست کرد؟ اگه اینطوری باشه هیچ نماینده ای در مقابل رایی که میده احساس مسئولیت نمیکنه و از روی علم و آگاهی رای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
علی علی کرمی
۲۱:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم

حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند

یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ،

نه آن گونه که می خواهم باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
وقتی نمایندگان ما در مجلس رای به عدم شفافیت آراء میدن یعنی کلا ملت سرکارن و اون بالا مجلس صوری و میلی است نه مجلس واقعی و ملی...اینم از تورم افسار گسیخته اینم از عیدی ای که بیشتر به صدقه شبیه..علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خودشان به عنوان خدمتگزار مردم چقدر عیدی میگیرند؟
۱۵ ملیون یا ...
خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۲۰:۴۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۲۰:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
کدوم نهاد باید حرف کارمند بدبخت رو گوش کنه که عیدی اینقدر پایینه؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۰:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
زحمت کشیدید خیلی خیلی ممنونم،خدایا این مسئولین دلسوز را از ما نگیر، ای خدا شکرت ای خدا ای خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۹:۳۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
1.5 حتی درآمد 2 ماه بعضی ها نیست.... ولی عیدی بگیرید و عیدی بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام، بدلیل دهه فجر عیدی نمیدین جریمه های دوبرابر یک برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
صدقه بر کارمندان مبارک
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۹:۰۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
پس عیدی مددجویان بهزیستی چقدر است؟ آها ببخشید حواسم نبود 50هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
ممنون!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
با پول عیدی میشه یک گرم امسال طلا خرید و سال های بعد امسالمون آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
قراردادموقت نفت یکسال حقوق کارگری میگیرن ولی عیدی کارمنی واقعا مسخره است
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۱۷:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
قالب جدید چه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دستشون درد نکنه بازم خداروشکر همینم نبود چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
چقدر کمه عیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دولت بی تدبیری و نا امیدی انصافتون کجا رفته با این عیدی میشه چیکار کرد تورم هم روزانه شده امروز مرغ میخری 20هزار تومان فردا 30هزار تومان خدایا ما رو از شر نادانها وچپاول گران بیت المال رها کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
آخه اين انصافه؟!عيدي يك ميليون و پانصد؟!!اونم با اين تورم چندبرابري؟!!اونم بااين گراني لجام گسيخته؟!!كارمند چه كنه با اين وضع؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
همون پولی که بابت حقوق به شما هم میدن باید نصف بشه.حالا اومدی طلب عیدی هم میکنی واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
دوستي كه با نام ايراني ولي براي نفاق پيام نوشتي!شما انش اءالله كارمند شدي حقوقت نصف بشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
چطوری ایرانی؟
سکانسی از فیلم به وقت شام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
تا کور شود هر آنکس که نتوان دید حسود
India
آرمان
۲۰:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
کارمندای دولت تا ساعت 2 بعد از ظهر کار میکنند بعد دو برابر کارگر که از صبح تا شب کار میکنه حقوق میگیرن نباید عیدی بگیرن :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
حیف این پول که به شماها میدم پول مفت داری میگیری بعد میگی کمه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
جناب‌ایرانی‌مثل‌اینکه‌ایران‌زندگی‌نمی‌کنی‌!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
جالبه سال گذشته که وضعیت بهتر بود مقدار عیدی به اندازه حقوق بود امسال با این شرایط ما به سامان شده ۱۵۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سی سال پیش کارمندان دولت یک سکه تمام بهار ازادی بعنوان عیدی دریافت میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سی سال پیش قیمت دلار 100 تومن بود نه 24 هزار تومن همین هم که دارن میدن از نظر مردم ایرات حرام هست حالا اومدی طلب سکه میکنی.وضعیت باید برای همه یکسان باشه نه اینکه یه عده بخور بخور کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
معلوم ایرانی بیکاریا ااااااااااااااااااااااااا......................
Iran (Islamic Republic of)
سردار ایرانی
۱۹:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
عجب،عیدی قشر کارمند حرام اعلام شد!!! من نمیدونم اگه همین کارمندا فقط یک روز نرن سر کار یا اعتصاب کنن،همین توی نادان ببین چکار که نمیکنی؟؟ خجالت بکش...حرف دهنت رو هم بفهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
وای
Ireland
احمد
۱۴:۱۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
پول یه دست لباس نمیشه
هیئت دولتم یک و نیم میگیرن
با یک و نیم چی میشه خرید
پول تو جیبی یک ماه بچه های دولتیان چقدره
روحانی مچکریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
هوررررررا!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
هنوز این به اصطلاح رئیس جمهور نمی دونه که بازنشسته تامین اجتماعی کارگر بوده و نه کارمند دولت که عیدی کارمند بهش تعلق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خوب عزیزم مجلسم بخاطر همین بودجه بندی کشکی وبیعدالتی دولت لایحه را برگشت داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
بفرمایید عیدی معلمان بقیه که عیدی زیر میزی 10 برابری میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
درسته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
عیدی نمایندگان و خود هیات دولت چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۴:۳۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
تمام مشکل اغین کشور نمایندگان مجلس هستن
امروز هم که طرح شفافیت آرا رد کردن.
واقعا براتون متاسفم
بقول امام خمینی کاری نکنید که مردم با رفتن شما خوشحال شوند
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۴:۰۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
واقعا خجالت نمیکشن!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
داشتن میکشیدن که طناب پاره شد
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
از سال گذشته نا کنون قیمت ها تغییر نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
وقتی قیمت دلار 1000 هزار تومان بود میزان عیدی کارمندان یک میلیون تومان بود یعنی حدود هزار دلار و اکنون که دلار 24 هزار تومان هست بایستی میزان عیدی حداقل 24 میلیون تومان باشد . ولی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۲۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
تو دیگه خیلی توهم زدی میخوای بهتون خونه بدن بابت عیدی حالا کاش تو طول سال کاری هم انجام میدادید.تو سال سر جمع یه هفته کار مفید ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
ایرانی بیو خودم بهت عیدی میدم
Netherlands
مختا
۱۷:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
توهم شما زدی کار چرا نکرده پس شما کار کردی
India
ا
۲۰:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خیلی شما کارمندای دولتی کار میکنید 24 میلیون هم عیدی میخواین ×! امسال به دولتیها عیدی ندین بجاش به کارگرهای بیچاره عیدی بیشتر بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
کارمند و کارگر هردوتا از قشر مردمن و محترم چرا بجا اینکه هوای همو داشته باشید برا احیای حقتون به جون هم میفتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
خدانگذره انشاالله
آخرین اخبار