مرغ زنده نخرید

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: توزیع مرغ زنده باعث ماندگاری عوامل بیماری زا در محیط، گسترش و انتشار بیماری‌ها و اختلال در کنترل بیماری‌های طیور می‌شود.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سرما در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ضروری است شهروندان مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه بهداشتی شهر تهیه کنند چراکه مراکز عرضه مرغ زنده بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کشتار می‌شود.

آغاز افزود: مرغی که در مراکز عرضه مرغ زنده توزیع می‌شود منبع تامین آن نامشخص بوده و این مراکز باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اضافه کرد: تبلیغات زیادی درباره مصرف مرغ زنده وجود دارد که خلاف واقعیت است و هیچگونه مسائل بهداشتی در این این شیوه رعایت نمی‌شود و همچنین توزیع کنندگان مرغ از سلامت مرغی که عرضه می‌کنند اطلاعی ندارند که عاملی برای شیوع بیمار‌های مختلف است.

او اذعان کرد: شهروندان در مصرف گوشت مرغ نگران نباشند، فقط مرغ‌های مصرفی خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات می‌باشد، تهیه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان، مراتب را به ادارات دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.