در نشست مشترک همنا و جبهه جهادگران ایران اسلامی مطرح شد؛

وحدتی که منحصر در یک جریان سیاسی تعریف شود، وحدت نیست

همنا و جبهه جهادگران ایران اسلامی اعلام کردند که وحدت اصلی بایستی منافع کل مردم را تامین کند؛ وحدتی که منحصر در یک گروه یا جریان سیاسی تعریف شود، وحدت نیست.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  ، نشست مشترک مرتضی طلایی دبیرکل جبهه "همنا" و وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی با موضوع بررسی فرآیند حضور در انتخابات ۱۴۰۰ و مشارکت حداکثری مردم برگزار شد.

وهاب عزیزی با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر و ایام شروع فعالیت‌های انتخاباتی گفت: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. مردم ما در همه مناسبت‌های انقلاب حضور داشتند، برای پیروزی انقلاب جانفشانی کردند، تمام سختی‌ها و مشکلات کشور را به خاطراستواری انقلاب به جان خریدند؛ انتخابات هم یکی دیگر از مناسبت‌های تاثیرگذار و سرنوشت ساز انقلاب است که مردم همواره حضور داشته اند؛ بر مسئولین و تصمیم گیران لازم است قدر این نعمت را دانسته و در انجام وظایف خود در حق مردم کوتاهی نکنند.

دبیرکل جهادگران از تاسیس و پایه گذاری جبهه همبستگی ملی نیرو‌های انقلاب (همنا) توسط سردار مرتضی طلایی نایب رئیس سابق شورای شهر تهران ابراز خوشنودی کرد و افزود: تشکیل جبهه همنا توسط یکی از سرمایه‌های تاثیرگذار نظام که سالیان سال زندگی خودش را در سنگر‌های مختلف از جمله فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ و شورای شهر تهران وقف خدمت به نظام و انقلاب کرده، موجب خرسندی است. امیدواریم همکاری گروه‌ها و جریان‌های ارزشی و انقلابی سبب گسترش مردم سالاری دینی، تحکیم وحدت ملی و افزایش مشارکت آگاهانه در انتخابات پیش رو شود.

سردار مرتضی طلایی ضمن تبریک ایام دهه فجر به مردم عزیز، از فعالیت‌های جبهه جهادگران در راستای ترویج فرهنگ تلاش و خدمت تشکر کرد و گفت: نام با مسمای جهادگران را که شما به عنوان لوگو تشکیلات خود انتخاب کرده اید معرف یک ملت است. ملتی که بیش از ۴۰ سال برای رسیدن به آرمان‌های خودش ایستادگی و مقاومت کرده، مجاهدت و تلاش کرده، ایثار و گذشت کرده است. آرزو می‌کنم به شایستگی در معرفی این نام مقدس در همه حوزه‌های گفتار و رفتار، عمل، فکر و اندیشه موفق باشید.

دبیرکل جبهه همنا، رمز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را در باور حضرت امام به تحقق تمام وعده‌های الهی دانست و عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با تمام وجودش به تمام وعده‌های خداوند متعال باور داشت. حضرت امام (ره) هیچ ابزار مادی و دنیوی را در اختیار نداشت، فقط با اعتماد به وعده‌های خدا وارد مبارزه شد و موفق شد یک رژیم ۲۵۰۰ ساله را از اریکه قدرت پایین بکشد. رمز موفقیت و تداوم حرکت انقلاب اسلامی بعد از رحلت حضرت، اما خمینی (ره) تا به امروز بر مدار افکار و مکتب آن بزرگوار هم در این نکته است که رهبر عزیز انقلاب نیز با همان رویکرد و همان شیوه بالغ بر سه دهه است که در مقابل نظام سلطه ایستاده است.

سردار طلایی از ماهیت و اصل انقلاب به عنوان یک نعمت الهی یاد کرد و گفت: خداوند متعال یک نعمتی را به ما عنایت کرده است. مبادا بر اثر گذر زمان و چالش‌ها و مشکلاتی که وجود دارد این نعمت برای انقلابیون تبدیل به عادت بشود که اگر به عادت تبدیل شد دچار غفلت می‌شویم و اگر دچار غفلت شدیم آن وقت دچار کفران نعمت هم می‌شویم. اگر نعمت‌های خدا به هر دلیلی مورد غفلت قرار بگیرد پیامد این غفلت کفران نعمت خدای متعال خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز ۴۲ سال از عمر مبارک انقلاب گذشته است. کاستی ها، ناکارآمدی ها، سوءاستفاده ها، رانت‌ها و هر آنچه که امروز بعنوان چالش‌ها و مشکلات از آن یاد می‌کنیم این‌ها نباید ما را از عظمت و اصل انقلاب و مکتب باز دارد. به زبان دیگر کفران این نعمت عظیم، خسران جبران ناپذیری را به همراه نیاورد. در سالروز پیروزی جمهوری اسلامی بیاییم حساب افراد و را از حساب مکتب جدا بکینم. افراد، دولت‌ها، مجلس‌ها و شخصیت‌ها می‌آیند و می‌روند، اما انقلاب و راه امام و مکتب امام، چون وعده خداست، مانده است و می‌ماند.

وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران به چگونگی و عظمت پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد که تحقق آن با وحدت همه مردم ایران حول محور ولایت شکل گرفت. تحقق پیروزی انقلاب که در باور خیلی‌ها نمی‌گنجید به برکت حضور و وحدت مردم ایران به ثمر نشست. امروز هم مجدد همه مردم به ویژه جریان‌های سیاسی را به وحدت دعوت می‌کنیم؛ وحدت برای رشد و بالندگی همه داشته‌های انقلاب؛ وحدت برای حل مشکلات اساسی کشور و تامین رفاه مردم و آسایش مردم. نباید از اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات غفلت کنیم. هر کجا حضور مردم کم رنگ شود به مشکل اساسی بر می‌خوریم.

عزیز افزود: همچنین نباید به گروه‌های سیاسی اجازه بدهیم وحدت را منحصر به دار و دسته خودشان معنی کنند. وحدت اصلی بایستی منافع کل مردم را تامین کند؛ وحدتی که منحصر در یک گروه یا جریان سیاسی تعریف شود، وحدت نیست، بلکه سرآغازی برای نفاق و تفرقه است. خیلی با تعریف نادرست از وحدت، دایره وحدت را کوچک‌تر می‌کنند تا همه امور تحت سیطره آن‌ها باشد و این موضوع با اصل و فلسفه تشکیل حمهوری اسلامی ایران در تضاد است. به عزیزان توصیه می‌کنم انقلابی گری را محدود و محصور به افکار خودتان تعریف نکنید، اگر چنین کنید فردای قیامت جوابی برای حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب نخواهید داشت.

وی ادامه داد: معمولا تعریف از کلمه و مفهوم وحدت در ایام انتخابات از سوی بعضی از اشخاص و جریان‌ها دست خوش تغییر شده و تحریف می‌شود. این اشخاص با کم کردن دایره وحدت، دیگران را تهدید به پیاده کردن از قطار انقلاب می‌کنند؛ در حالی که انقلاب متعلق به همه مردم ایران است و اگر کسی در جلسات یک گروه خاصی شرکت نکرد، مخالف نظام و انقلاب نیست، بلکه رفتار آن‌ها را نمی‌پسندد.

وهاب عزیزی به جریان‌های همسو توصیه کرد برای پرشکوه برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری، اختلاف سلیقه را کنار بگذارند. بهتر این است که شورای وحدت در انتخابات شورا‌ها در تهران ورود نکند که موجب تفرق آرا می‌شود؛ کل کشور را نبایستی فدای شورای شهر تهران بکنند. وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری از اولویت بیشتری برخوردار است.

سردار طلایی دبیرکل جبهه همنا هم در ادامه گفت: هنر حضرت امام این بود که همه ظرفیت‌ها را در کنار خود جمع کرد و با کمک همه آن‌ها انقلاب را به ثمر رساند و تثبیت کرد. ما مخالف تکثر نیستیم. باید در قالب تشکل‌های سیاسی حقوقی و کنشگران اجتماعی تلاش کنیم انتخابات ۱۴۰۰ را باشکوه‌تر برگزار کنیم. اگر دوستان نسل اولی‌ها به یاد داشته باشند زمانی که موضوع انتخاب نام نظام مطرح بود، جریان‌های سیاسی مثل موتلفه و تشکل‌های که در دوران انقلاب شکل گرفتند اسم‌های مختلفی را به حضرت امام پیشنهاد دادند. حضرت امام فرمودند "جمهوری اسلامی" نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد باشد.

طلایی افزود: حضرت امام اسلام و جمهوریت را با هم دیدند و اینکه این دو از هم جدا نیستند. آن چیزی که امروز باعث نگرانی است این است که جمهوریت را بخواهیم کمرنگ کنیم، در حالی که با جمهوریت، نظام اسلامی تقویت می‌شود و با نظام اسلامی ما، جمهوریت ارزشمند می‌شود؛ بنابراین اگر ما در عین حالی که تکثر داریم، اما حول محور وحدت برای آن تعریف داشته باشیم ارزشمند است. وحدت هم صیانت از انقلاب، خدمت به مردم و کشور و ایستادگی روی آرمان‌های انقلاب است. کشور، مردم و آرمان‌های انقلاب ما باید ملاک وجوه مشترک وحدت باشد. ما با همین رویکرد به انتخابات ورود پیدا کردیم و هیچ جدایی و فاصله‌ای هم با هیچ کدام از دوستانمان در شورای ائتلاف و شورای وحدت وجود ندارد. امیدوارم حاشیه‌هایی که گاهی از سوی برخی افراد به صورت خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا نا آگاهانه ایجاد می‌شود تاثیری روی روابط صمیمی ما نگذارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار