ملانظری:

زنان در جامعه نقش‌‌های خود را به خوبی ایفا کرده‌اند

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: زنان همواره در جامعه نقش‌های خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و باید از توانمندی آنان در تمام حوزه‌ها استفاده شود.  

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وبینار توانمندسازی زنان در حوزه علم و فناوری امروز (چهارشنبه  ۱۵ بهمن) با حضور مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ملانظری نیز ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) و دهه مبارکه فجر، مطرح کرد: قطعا یکی از محل‌های طرح و بحث در حوزه زنان دانشگاه الزهرا است. دانشگاهی که بیش از  ۱۰ هزار دانشجو دختر در آن مشغول به تحصیل هستند و عمده فعالیت های آن توسط بانوان توانمند اداره می شود.

او با بیان اینکه امروزه توسعه پایدار یکی از بسترهای رشد و تعالی انسان است، ادامه داد: توجه به بحث توانمندسازی زنان و تمرکز بر این موضوع، قطعا یکی از مصادیق و لازمه‌های تحقق توسعه پایدار در جامعه است که امیداواریم حضور پژوهشگران در این نشست، فرصتی باشد تا ما به عنوان اعضای دانشگاه ویژه بانوان کشور، قدر و سهم خود را در اثرگذاری این امر ادا کرده و با پژوهش‌های علمی و تصویرسازی‌های دقیق، در تدوین برنامه‌ها و تصمیم گیری‌های اساسی کمک کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا با اشاره به شرایط کنونی جهان و همه‌گیری ویروس کرونا، گفت: در این دوران، تصویری جدید از مشارکت و نقش زنان در جامعه و حضور پررنگ آن‌ها در تیم های پژشکی در کمک به بیماران را شاهد هستیم و زنان ما بار دیگر نشان دادند که در بحران‌ها حضور جدی دارند و قطعا با حضور و فداکاری‌های آن هاست که سلامت روانی جامعه نیز در این دوران تأمین می‌شود.

او در پایان با بیان اینکه برگزاری چنین نشست هایی با توجه و تعمق بر چالش های پیش رو، در حل معضلات بسیار موثر خواهد بود، افزود: امیدواریم این نشست‌ها و همایش‌ها، زمینه ساز حضور پررنگ تر زنان در حوزه‌های مختلف جامعه باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار