در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

دلیل قهر سالاری از صحن شورای شهر چه بود؟

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر ملکی قرار است به فروش برسد باید شهرداری آن را قیمت‌گذاری کند و با قیمت دقیق از ما مجوز بگیرد.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قهر و ترک جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: اعتراض و تذکر امروز من به رئیس و اعضای شورای شهر در فرآیند تصمیم گیری برای فروش ۳ ملک بزرگ مقیاس شهر تهران بود و تاکید من امروز صبح این بود که ما نباید خام فروشی کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری می‌تواند این املاک را بفروشد و دارایی‌های حاصل از آن را برای پیشبرد پروژه‌های شهری بخصوص پروژه‌های توسعه محلی که به شدت مورد نیاز است، هزینه کند، اما در گذشته مصوبه‌ای در شورای شهر داشتیم و شهرداری را ملزم کرده بودیم که برای هر ملکی که می‌فروشد، پروانه بگیرد و به قیمت پس از بارگذاری و اخذ پروانه، نسبت به فروش یا تهاتر ملک اقدام کند.

سالاری بیان کرد: متاسفانه در مصوبه‌ای که پیشنهاد همکاران در کمیسیون برنامه و بودجه بود، این موضوع پیش‌بینی نشد و آقای رئیس هم به بنده توجهی نکرد، شورای شهر مرجع تصویب معاملات است و اگر ملکی قرار است به فروش برسد باید شهرداری آن را قیمت‌گذاری کند و با قیمت دقیق از ما مجوز بگیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: امروز قیمت‌های حدودی و برآوردی را همکاران مطرح کردند که این‌ها بدون انجام بارگذاری بود، برای مثال یکی از این املاک هزار میلیارد تومان قیمت داشت، اما از نظر من این ملک پس از بارگذاری ۲ برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران با اینکه کمیسیون ماده ۵ و پروانه در اختیار خودش است، اما چرا این کار را انجام نمی‌دهد؟ این کار خسارتی به اموال شهرداری تهران است، البته قرار بود این املاک به بانک شهر و سازمان تامین اجتماعی واگذار شود.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: بهتر بود که ما این املاک را بارگذاری می‌کردیم و آن‌ها را به چند برابر قیمت بفروشیم و از محل درآمد‌های ناشی از آن بسیاری از پروژه‌ها را رسیدگی کنیم.

سالاری تاکید کرد: به همین دلیل من پس از اعتراض، صحن را ترک کردم، اما ریاست شورا پیشنهاد بنده را درست تلقی کرد و قرار شد به مصوبات اضافه شود.

وی گفت: امیدواریم این موضوع به زودی تعیین تکلیف شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار