برگزاری مجمع سالیانه هیات انجمن های ورزش های رزمی در فارس

مجمع سالیانه هیات انجمن های ورزش های رزمی استان فارس با حضور یوسف بهتری رئیس فدراسیون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حاجی زاده  مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان فارس، گفت : سرانه ورزشی استان فارس تا قبل از انقلاب ۷۹ هزار متر مربع بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سرانه به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارمتر مربع رسیده که از یک صدم به ۴۹ صدم افزایش پیدا کرده است.

او، بیان کرد:  شاید امروز سالن های رشته رزمی کمی در استان داشته باشیم اما با توجه به طرح آمایشی که آماده شده و از سال ۱۴۰۰ تمرکز ما بر روی آن خواهد بود که در این طرح اولویت ما در بعد قهرمانی بر روی ۱۷ هیات خواهد بود و به سمت ساخت خانه های تخصصی ورزش مثل خانه تکواندو یا ووشو خواهیم رفت که نیاز به بودجه زیادی نداشته و بهره وری بیشتری از آن داشت.

حاجی زاده، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ سبک رشته های رزمی در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که می تواند مردم را علاقه و استعدادهای مختلف به سمت ورزش رزمی سوق دهد و به ما در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی کمک شایانی کند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان فارس، ادامه داد: امروز هشت طرح تخصصی ورزشی من جمله خانه رزمی به همت سپاه فجر افتتاح می شود که این موضوع تنها در راستای تعامل با دستگاه ها و هدایت آن ها به سمت کارهای تخصصی در امر ورزش بوده که پیش از این در شهرداری و آموزش و پرورش نیز محقق شده و اگر  حمایت دستگاه ها همیشگی باشد و چرخ دنده های ورزش با هم بچرخد  شاهد آینده ای بهتر برای توسعه ورزش در ایران خواهیم بود.

او، با اشاره به فعالیت برخی سبک های غیرقانونی در استان فارس افزود: در خصوص این موضوع با جدیت برخورد می کنیم و از رئیس هیات انجمن ورزش های رزمی فارس می خواهیم با افرادی که با تبلیغ این سبک ها سعی در فریب مردم و دادن گواهی های جعلی دارند برخورد لازم را داشته باشند زیرا این  اگر افراد شناسایی شوند  این مسئله مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان فارس است.

یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن ورزشی رزمی در این مجمع با تاکید بر  اهمیت استان فارس در حوزه ورزش های رزمی اضافه کرد: هیات انجمن ورزش های رزمی استان فارس در بخش بیمه های ورزشی ورزشکاران جزء هیات های برتر کشور بوده و در بعد همگانی ورزش که ورزشکاران زیادی را تحت پوشش قرار داده قدردانی می شود.

او، تاکید کرد: پارسال به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا فدراسیون انجمن ورزش های رزمی نتوانست مسابقات کشوری خود را برگزار کند و برگزاری اردوها با مشکل مواجه شد اما همین محدودیت ها تبدیل به فرصتی شد که ما به سمت برگزاری آموزش مربیان و کلاس داوری رشته های رزمی و‌برگزاری آزمون ها در فضای مجازی برویم و موفق شویم پلت فرمی را با همکاری سازمان مجازی دانشگاه تهران طراحی کنیم زیرا  با این حرکت شاهد چشمگیر مربیان و داوران در موضوع آموزش نسبت به سال های ۹۸ و ۹۷ بوده ایم.

بهتری، گفت: صدور احکام جعلی بزرگترین معضل فدراسیون انجمن ورزش های رزمی است که با طراحی این پلت فرم به راحتی این موضوع قابل دسترسی است و امروز سوابق ورزشکاران این هیات و آمار کلی رزمی کاران با توجه به صدور کارت عضویت با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند قابل استعلام است.

رئیس فدراسیون انجمن ورزش های رزمی، اضافه کرد: فدراسیون انجمن ورزشی های رزمی در ۱۲۳ سبک فعالیت دارد که این سبک ها با عنوان سبک به ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و آگاهی ها اعلام شده که مورد تایید وزارت ورزش و جوانان است و فعالیت سبکی خارج از این ها ممنوع بوده و باید با آن برخورد شود.

 بهتری، اضافه کرد : در تقسیم بندی هیات های استانی ، هیات فارس جایگاه خوبی دارد و در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش ورزشکاران رشته های رزمی استان فارس باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.