پکن: آمریکا از عبور از خط قرمز‌های چین بپرهیزد

رئیس اداره روابط خارجی چین، امور داخلی این کشور را خط قرمزی توصیف کرد که آمریکا باید از عبور از آن اجتناب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، یاتگ جیه چی، رئیس اداره روابط خارجی چین، به آمریکا هشدار داد از مداخله در امور داخلی این کشور بپرهیزد.

او در وبینار کمیته ملی روابط آمریکا و چین در حالی که خواستار احیای روابط پکن و واشنگتن بود، به مقامات آمریکایی هشدار داد دخالت در امور داخلی چین خط قرمزی است که نباید از آن عبور کنند.

عضو دفتر سیاسی حزب حاکم چین گفت: دو کشور می‌توانند برای بهبود امور جهانی با هم همکاری کنند. طی چند سال گذشته دولت ترامپ سیاست‌های نادرستی را علیه چین اتخاذ کرد و روابط ما را در سخت‌ترین دوره از زمان برقراری روابط دیپلماتیک قرار داد.

یانگ که زمانی سفیر چین در آمریکا بود، افزود: ما معتقدیم که صلح و توسعه هنوز روند غالب روزگار است و همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری همچنان آرزوی مشترک همه مردم است.

این دیپلمات ارشد چین یادآور شد واشنگتن باید از مداخله در مواردی که چین امور داخلی خود را در نظر می‌گیرد از جمله هنگ‌کنگ، تبت و سین کیانگ جلوگیری کند. آن‌ها خط قرمزی را تشکیل می‌دهند که نباید از آن عبور کرد. هرگونه تخلف منجر به تضعیف چین و آمریکا و البته منافع خود ایالات متحده می‌شود.

دولت جدید آمریکا چند روز پس از روی کار آمدن طی بیانیه‌ای تعهد شدید خود به تایوان را یادآور شد و از پکن خواست فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه این کشور را متوقف کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در جایی گفت موافق شناخته شدن اقدامات چین در منطقه سین کیانگ غربی به عنوان نسل کشی است. جینا رایموندو، گزینه بایدن برای وزارت بازرگانی آمریکا نیز گفت که واشنگتن باید اقدامات "تهاجمی" برای مبارزه با تجارت ناعادلانه چین در پیش بگیرد.

با این اوصاف تصور نمی‌رود روابط متشنج شده آمریکا و چین که میراث دولت دونالد ترامپ است در دوره بایدن رو به بهبودی رود.

انتهای پیام/ پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
در رابطه با اعتراضات سراسری روسیه هم مطلب بگذارید.
آخرین اخبار