رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی شیوع مجدد کرونا را در پی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تراکم‌های جمعیتی در محیط‌های بسته، افزایش شیوع بیماری کرونا به صورت خوشه‌ای را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی محیط‌ها اظهار داشت: اگر چه نگرانی‌ها از فضا‌های باز و تردد‌های بین شهری و درون شهری کمتر از نگرانی‌ها از مراسم‌ها و دورهمی‌ها با جمعیت زیاد در محیط‌های سربسته و طولانی مدت است، اما هرگونه سهل انگاری و غفلت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزایش بار بیماری کرونا را در پی خواهد داشت.

او افزود: برگزاری مراسم‌های تجمعی در محیط‌های سربسته و طولانی مدت احتمال افزایش شیوع بیماری کرونا بشکل شعله‌ای و خوشه‌ای را بدنبال دارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان میزان شیوع بیماری کرونا در استان به ثبات نسبی رسیده است اضافه کرد: توقف روند کاهشی شیوع بیماری زنگ خطر برای احتمال افزایش مجدد شیوع این بیماری است، چرا که بیماری کرونا همچنان وجود دارد و ریشه کن نشده است.

او ادامه داد: اگر چه میزان رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل‌ها در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است، اما کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌ها موجب افزایش نگرانی‌ها شیوع مجدد بیماری کرونا است.

شیرانی نسبت به عدم توجه برخی از سازمان‌ها و ادارات استان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هشدار داد و گفت: تذکرات لازم به این ادارات داده شده و در صورت تداوم این روند با آن‌ها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار