وزیر آموزش و پرورش:

ورزش کارکرد تربیتی مهمی برای دانش آموزان دارد

حاجی‌میرزایی گفت: ورزش فقط برای نشاط و سرگرمی نیست بلکه ساحتی بسیار مهم برای تربیت دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه ١٨٣ فضای ورزشی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح این پروژه‌ها مجالی است تا در باره امر تربیت بدنی و امنیت جسمی و روانی دانش آموزان صحبت شود.

او ادامه داد: کارکرد ورزش فقط نشاط و سرگرمی و حتی برای سلامتی نیست بلکه ساحتی بسیار مهم و تربیتی است. مفاهیمی چون اعتماد به نفس، گذشت، کار گروهی، تجربه همکاری و مشارکت، صبر و بردباری، تحمل و مدارا با دیگری، قاعده بازی، جامعه پذیری، سخت کوشی و کسب آفت‌ها از مفاهیم بلند‌ی است که در پرتو ورزش جلوه می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ورزش فرصت‌های کم نظیری در پی دارد، گفت: بیشتر از انباشت دانش، کسب مهارت زندگی برای موثر بودن، خلاق بودن، مشارکت موثر در زندگی اجتماعی، هوشیار بودن را در اهداف تعلیم و تربیت دنیا داریم که عرصه ورزش این قابلیت‌ها را ارتقا می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: میدان ورزش میدانی جذاب و شوق آفرین است و برنامه هایی، چون طرح حیاط پویا و ورزش دانش آموزی پایه و اساس ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است. ورزش از مدرسه آغاز می‌شود و از اینجا تبدیل یه یک رفتار خواهد شد؛ موفقیت هایی، چون دریافت مدال برنز در رشته دو و میدانی دختران، قهرمانی آسیا در فوتسال، قهرمانی المپیک دانش آموزی کشتی فرنگی و... از جمله این دستاوردهاست.

حاجی میرزایی تصریح کرد: پدیده کرونا همه برنامه‌های ما را تحت تاثیر قرار داد اما هم راه ساختیم و هم آن را پیمودیم و اجازه ندادیم تا تعطیلی مدارس موجب اختلال شود؛ ضمن آنکه تاب آوری اجتماعی را ارتقا دادیم و در شبکه شاد محتوای آموزشی متنوعی تولید و عرضه کردیم.

او گفت: کانال‌های متعددی برای آموزش انواع رشته‌های ورزشی با بهترین مربیان کشوری به تولید فیلم ورزشی اقدام می‌کنند، در شاد ١٢ و نیم میلیون عضو در کانال‌های درسی و ٧ و نیم عضو در کانال‌های متفرقه آموزش ورزشی داریم که توسط ۳۳ هزار مربی ورزش که یک هزار و ۴۰۰ معلم آن دکترای تربیتی دارند، مدیریت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سرانه ورزشی به ازای هر دانش آموز ٢ برابر شد و امروز با افتتاح ۱۸۳ پروژه ورزشی بیش از ۱۸۴ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ٧٧٠ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانش آموزان ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار