ایجاد اشتغال برای ۳۴۰ نفر با بهره برداری از معادن جدید در خراسان رضوی

امسال ۴۲ معدن در خراسان رضوی فعال و با فعالیت این معادن برای ۳۴۰ نفر ایجاد اشتغال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال ۴۲ فقره پروانه بهره برداری معدنی در گستره ۱۹۱.۷۶ کیلومترمربع با سرمایه گذاری ۸۷۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، ذخیره ۳۲ میلیون و ۶ هزار تن و استخراج اسمی به میزان یک میلیون و ۶۴۱ تن صادر شد.

او تعداد پروانه‌های بهره‌برداری معدنی موجود را در خراسان رضوی ۹۲۳ فقره با ذخیره ۲.۷۸ میلیارد تن اعلام کرد و افزود: حجم استخراج اسمی سالانه این معادن ۴۳.۴ میلیون تن، مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال و گنجایش اشتغالزایی آن‌ها ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر است.

بیشتر بخوانید


معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اکنون ۳۳۸ فقره گواهی کشف معتبر برای ۳۴۰ میلیون تن ذخیره معدنی با هزینه عملیات اکتشاف ۲۹۱ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در این استان وجود دارد.

توکلی بیان کرد: همچنین امسال چهار هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان دریافت و به حساب خزانه واریز شده است.

او به وجود ۴۸۰ معدن راکد و غیرفعال در خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فعال سازی معادن راکد، مزایده برای واگذاری ۱۰۰ معدن فلزی و غیرفلزی در خراسان رضوی برگزار شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: استقبال خوبی از از این مزایده صورت گرفت و ۶۶ نفر در آن شرکت کردند لذا مزایده برای دیگر معادن راکد باقیمانده در خراسان رضوی در طول بهمن ماه و اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

توکلی حوزه ماشین‌آلات را مهمترین مشکل بخش معدن در این استان ذکر و اظهار کرد: به دلیل فقدان تخصیص ارز کافی، واردات ماشین‌آلات بخش معدن دچار مشکل و منجر به کمبود چنین ابزار‌هایی در فعالیت‌های معدنی خراسان رضوی شده که نیاز به بکارگیری ماشین‌آلات جدید را ضروری کرده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در نتیجه افزایش قیمت ارز، هزینه تأمین و نگهداری ماشین‌آلات بخش معدن نیز افزایش یافته و از سوی دیگر کمبود ابزار‌های ماشینی فعالیت معادن خراسان رضوی را هم کاهش داده است.

توکلی بیان کرد: همچنین باید برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز کار در معادن خراسان رضوی با توجه به نقش مهم آن‌ها در تولید، سودآوری و ارزش افزوده در شرایط تحریم، چاره‌اندیشی شود.
 
منبع: قدس آنلاین

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار