استاندار تهران:

هیچ تجمعی قابل پذیرش نیست/مجوزی برای خروج از تهران صادر نمی شود

محسنی بند پی درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تردد‌های شهری و بین شهری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز ۱۳ بهمن ماه جلسه طرح شهید سلیمانی برگزار شد، در همین جلسه انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران اظهار کرد:براساس گزارشات روند بیماران سرپایی در حال افزایش است و این روند باعث افزایش بستری‌ها در روز‌های آتی می‌شود و باید دقت بیشتری در این رابطه صورت گیرد.

وی ادامه داد: یک بخشنامه‌ای اجرا می‌کنیم که هیچ مجوزی برای خروج از تهران صادر نشود و فقط به تشخیص فرماندار که مواردی اضطراری و استثنا است، باید باشد.

استاندار تهران بیان کرد:جشنواره فیلم فجر مقرر بود با یک سوم انجام شود، ولی متاسفانه این گونه نبود. باید دهه فجر به صورت خودرویی باشد و قطعا باید فرمانداران باید در زمینه جلوگیری از تجمع‌ها در ایام مختلف وارد شوند و هیچ تجمعی قابل پذیرش نیست.


بیشتر بخوانید

صدور مجوز برای خروج از تهران فعلا لغو شد


وی بیان کرد: فاصله گذاری در تهران به اشتباه ۳۹ درصد اعلام شده بود و این نادیده گرفتن زحمات کادر درمان است. اگر برای فاصله گذاری بیشتر در مترو و اتوبوس راهی وجود داشت آمار ما در فاصله گذاری از هفتاد و چند درصد به حدود ۸۹ درصد می‌رسید.

استاندار تهران گفت: در کشور‌هایی که گفته شد انجام واکسیناسیون انجام می‌شود، شاهد آمار‌های بالایی هستیم.۶ مورد در طرح شهید سلیمانی مصوب کردیم که باید رعایت شود و بخش‌های خصوصی هم باید در ارائه آمار و کاهش کمک کنند.

وی افزود:در جلسات گفته ایم که بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ قرار است تصویب شود باید حداقلی برای زیر ساخت بهداشت در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد:طرح شهید سلیمانی کمبود ما را در زیر ساخت سلامت جبران می‌کند و کمک به نظام سلامت می‌کند. به لحاظ آمار و ارقام عملکرد بسیار ارزنده‌ای داشته اند. قطعا باید به تداوم این طرح با ۴ شاخصی که مدنظر است، کمک کنیم.

محسنی بند پی اظهار کرد: تردد شبانه توانسته اثر بخش باشد و طرح محله محوری شهید سلیمانی نیز کمک شایانی داشته است. ما به نقطه خوبی رسیدیم که حیف است با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی آن را از دست دهیم و شرایط به سابق برگردد.

وی خاطر نشان کرد:با طرح شهید سلیمانی در استان تهران مرگ ۳ تا ۴ هزار نفر و در کشور مرگ ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر را کاهش داده ایم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.