حاجی میرزایی:

برنامه های درسی باید دانش آموزان را توانمند کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش ما این است برنامه‌های درسی توانمندی‌های دانش آموزان را بیش از پیش تقویت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهمین دوره نمایشگاه های دانش آموزی در مدرسه انقلاب با محوریت گفتمان ایران قوی ناظر بر گام دوم انقلاب گفت: امسال دهه فجر و سالروز درگذشت امام راحل در شرایط خاصی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مسئولیت نظام تعلیم و تربیت افزایش توانمندی انسان‌هاست، اما این توانمندی‌ها تحت تاثیر تحولات تغییر  می‌کند. برخی توسعه را این‌گونه تعریف می‌کنند که ملت در شرایط تکانه‌ها و فشارها، پایداری و ایستادگی داشته باشد. در جریان انقلاب اسلامی این توانایی حاصل شد، باید توجه داشت که دانش آموزان از پشت نیمکت‌های مدارس گردانندگان صحنه انقلاب اسلامی شدند.

تاکید رهبری بر واژه جوان در گام دوم انقلاب

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به مفهوم پایداری و ایستادگی در گذشته کمتر توجه می‌شد اما این‌موضوعات به افزایش توانمندی نسل آینده کمک می‌کند. در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بیش از ۴۰ بار بر توجه به جوانان تاکید کرده‌اند و این نشان می‌دهد این قشر در تعمیق هویت ایرانی اسلامی تعیین‌کننده هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان ما با اهتمام به توانمندی‌ها می‌توانند نقش‌آفرینی موثری در کشور داشته باشند و وقتی فهم جامعه از آینده، دنیا و مناسبات حاکم بر دنیا تغییر می‌کند، به تبع توانمندی‌های دیگری ضرورت پیدا می‌کند. تلاش ما این است برنامه‌های درسی توانمندی‌های دانش آموزان را بیش از پیش تقویت کند، اما یک راه میان‌بر وجود دارد و آن ظرفیتی است که تشکل‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزی برای تقویت توانمندی‌ها به وجود آورده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار