واکنش آنتونی بلینکن به تحولات میانمار

در پی بازداشت رئیس حزب اتحاد ملی میانمار، وزیر امور خارجه آمریکا آزادی او از سوی ارتش را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای از مقامات نظامی میانمار خواست که آنگ سان سوچی، رهبر حزب اتحاد ملی دموکراسی و سایر افراد بازداشت شده در حملات شبانه این کشور را آزاد کنند.

او با ابراز نگرانی شدید در این‌باره افزود: ما از رهبران نظامی میانمار می‌خواهیم که همه مقامات دولتی و رهبران جامعه مدنی را آزاد کنند و به خواست مردم این کشور احترام بگذارند.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: واشنگتن برای تحقق دموکراسی، آزادی، صلح و توسعه در کنار مردم میانمار  ایستاده است. 

آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل، رئیس حزب اتحاد ملی دموکراسی و مدافع حقوق بشر در میانمار لقب گرفته است. او در راس حملات سازمان یافته نیرو‌های امنیتی میانمار علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا که از سوی سازمان‌های حقوق بشری به شدت مورد انتقاد است، قرار دارد.

شایان ذکر است ساعاتی پیش سوچی، رئیس حزب حاکم در میانمار، رئیس جمهور و جمعی از اعضای ارشد حزب حاکم در این کشور اوایل صبح دوشنبه از سوی ارتش، بازداشت شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
آنتونی بلینکن تو یکی ساکت شو آنگ سان سوچی باید بسزای اعمال کثیفش برسه تو همین دنیا خدا بنده هاشو محاکمه میکنه میگی نه یک نگاهی به ترامپ بنداز ببین به چه روزی افتاده! آنتونی بلینکن تو که عددی نیستی هیچکاره ایی درمقابل خدا و دنیاااااااااااااااااااااااااااا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این چه جایزه صلحی هست که هر چی بی رحم وادمکش وظالمه اونو برده ؟حقوق بشر غربی !!!!.....
آخرین اخبار