نماینده تربت حیدریه تاکید کرد:

برندسازی، بازاریابی و تولیدات تلفیقی، اولویت هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه

نماینده تربت حیدریه گفت: بررسی مشکلات حوزه بازاریابی و برندسازی در صنایع دستی از نیاز‌های اصلی این حوزه است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما در این هم اندیشی به دنبال آن هستیم این است که بتوانیم در یک بازه مشخص تولیدکنندگان صنایع دستی تربت حیدریه را در حوزه بازاریابی و برندسازی آموزش داده تا بتوانند در بازار رقابت کنند.

او با بیان مشکلات بخش صنایع دستی افزود: باتوجه به تنوع و تعدد صنایع دستی شهرستان، تولیدات تلفیقی و نوآورانه با هدف ارتقا کیفیت محصول و تولید بر اساس نیاز مشتری و تنوع تولید از برنامه‌های هنرمندان باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده تربت‌حیدریه ادامه داد: بازاریابی و برند سازی با هدف شناسایی سلیقه مشتریان، فروش در حوز‌های مجازی و غیر مجازی، شناسایی کانال‌های توزیع و عرضه محصولات در بازار‌های داخلی و خارجیو فروشگاه‌ها و شهر‌های بزرگ ایران از موارد است که در حوزه صنایع دستی به ویژه ابریشم و عقیق برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
بیشتربخوانید


زنگنه بیان کرد: برای فعال نمودن معادن عقیق و جلوگیری از خام فروشی این معادن، نهایت تلاش و پیگیری را جهت تسریع در واگذاری این مغادن به هنرمندان تراش سنگ و سرمایه گذاران واقعی خواهند نمود.

او تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها، تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت در افراد و بویژه افزایش مشارکت زنان، رونق گردشگری از پیامد‌های رونق صنایع دستی در منطقه بوده است.

نماینده تربت حیدریه تاکید کرد:صنایعی مانند ابریشم کشی و ابریشم بافی، تراش سنگ عقیق، زیورآلات سنتی، نمدمالی، خراطی چوب، چرم، فرت بافی، ساخت دوتار، رودوزی‌های سنتی، سفالگری تجلی هنر و فرهنگ گذشته منطقه تربت حیدریه است که جذبه ویژه‌ای برای گردشگران دارد.

 
انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.