دستگاه تشخیص کووید ۱۹ در کردستان راه‌اندازی شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از راه اندازی سومین دستگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹،در آزمایشگاه بخش مولکولی معاونت بهداشتی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  گفت: به منظور افزایش ظرفیت انجام آزمایش کووید ۱۹، دستگاه ترمال سایکلر اهدایی از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) و شرکت پشتیبان در آزمایشگاه بخش مولکولی معاونت بهداشت نصب و راه‌اندازی شد.

او افزود: آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی دانشگاه که در اوایل اسفند سال گذشته با همت حوزه‌های مختلف دانشگاه به عنوان یازدهمین آزمایشگاه کشور مجوز انجام آزمایش SARS-CoV-PCR را گرفت در این ایام با توجه به اپیدمی کرونا در شرایط ایده آلی قرار دارد و نیرو‌های توانمند و آموزش دیده زیادی در آن مشغول ارئه خدمت هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در اجرای پروژه پاسخ سریع به بیماری کووید ۱۹ توسط وزارت بهداشت و درمان بعد از پایش نمایندگان سازمان بهداشت جهانی که در اوایل مهرماه صورت گرفت، آزمایشگاه کردستان در زمره پنج آزمایشگاه کشور قرار گرفت و توانست نشان سبز را دریافت کند.

قادری با بیان اینکه این سومین دستگاه اهدایی سازمان بهداشت جهانی به دانشگاه است، ادامه داد: بعد از اهدا و نصب دستگاه ترمال سایکلر، در بهمن ماه سال جاری ۲ دستگاه استخراج اتوماتیک ژنوم نیز در این آزمایشگاه نصب شد.

او هدف از اجرای این پروژه را تخصیص تجهیزات به آزمایشگاه‌های مولوکولی در پاسخ به بیماری‌های مختلف از جمله کووید ۱۹ عنوان کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.