تشدید برخورد با متخلفان تور‌های طبیعت گردی فاقد مجوز در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مسئولان و گردانندگان تور‌های گردشگری جهت برگزاری هرگونه تور بایستی مجوز‌های لازم را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: درصورت برگزاری هرگونه تور طبیعت گردی بدون اخذ مجوز قانونی از معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یا هیئت‌های ورزشی زیرنظر اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برخورد قانونی در انتظار برگزارکنندگان تورهای غیرقانونی خواهد بود.

او افزود:  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراجع قضایی و انتظامی استان زنجان نیز در این راستا با اهتمام و جدیت ویژه‌ای وارد عمل شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: از جمله ضوابط برگزاری تور‌های طبیعت گردی تعداد افراد شرکت کننده است که بایستی کمتر از ۲۵ نفر باشند.

او گفت: افزایش تعداد شرکت کننده در تور در واقع آسیب به طبیعت و محیط زیست است و در صورت مشاهده این موضوع برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
 
ارجمند افزود: در شرایط فعلی تأکید ما بیشتر بر برگزاری تور‌های گردشگری طبیعت گردی و حضور گردشگران در جاذبه‌های طبیعی و یا جاذبه‌های دارای فضای باز است که امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن‌ها بیشتر است.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.