سالیوان: مسائل داخلی مهمترین چالش امنیتی پیش روی ماست

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به بروز اختلافات عمیق در واشنگتن اعلام کرد مهمترین چالش امنیتی پیش روی دولت جدید، مسائل داخلی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در وبیناری که موسسه صلح واشنگتن برگزار کرد گفت مسائل داخلی آمریکا مهمترین چالش امنیتی پیش روی دولت جدید واشنگتن است.

او اعلام کرد: هم‌اکنون مسائل داخلی، مهمترین چالش امنیتی پیش روی ماست. ما با همه‌گیری ویروس کرونا مواجهیم که همچنان در حال گسترش است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه تصریح کرد: ما با یک بحران اقتصادی مواجهیم که در حال از بین بردن کسب و کار‌ها و خانواده‌های طبقه کارگری است.

سالیوان افزود: واضح است که ما با تأثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی در بخش‌های مختلف آمریکا مواجهیم و البته، باید بگویم که تهدید‌هایی پیش روی جمهوری ما که بر اساس قانون اساسی بنا شده است، قرار دارد. ما همچنین با اختلافاتی عمیق مواجهیم که در حال گسترش است.

او در ادامه اظهاراتش گفت: بنابراین، زمانی که شما در ارتباط با اولویت‌ها سوال می‌پرسید در عین حال سوال مربوط به راهبرد‌ها هم مطرح می‌شود. از نظر من این موضوع در این قالب جای می‌گیرد که ما باید خود را در موضع قدرت قرار دهیم تا بتوانیم با چالش‌ها در سراسر جهان مقابله کنیم و ایجاد چنین موضع قدرتی باید اولویت اصلی این دولت از همان روز‌های نخست آغاز کارش باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار