معاون عمرانی استاندار قزوین:

جرائم رانندگان برای رفع نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری هزینه می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: با تغییر رویکرد در کمیته جرائم راهنمایی و رانندگی استان از این به بعد جرائم رانندگان هم‌استانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری هزینه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار گفت: با توجه به تعداد بالای نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری در استان، با تغییر رویکرد در کمیته جرائم راهنمایی و رانندگی استان از این به بعد جرائم رانندگان هم‌استانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور جهت رفع نقاط پرتصادف برون‌شهری و درون‌شهری اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان تصادفات منجر به فوت و جرح ما در نقاط حادثه‌خیز بیرون از شهر بیشتر است، به دنبال این هستیم که طرح‌های کم‌هزینه و زودبازده مهندسی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز و تصادفات جاده‌ای را جمع‌آوری و با پیگیری‌های لازم اجرای این طرح‌ها را تسریع کنیم.

فرخزاد با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز شهری و روستایی ما با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شناسایی شده است، ادامه داد: در حال حاضر اعتبارات مربوط به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بیشتر از ۳۰ درصد تخصیص پیدا نمی‌کند و اگر ۱۰۰ درصد تخصیص یابد، می‌توان بخشی از منابع مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری را مهیا کرد بنابراین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پیگیری لازم برای تخصیص بیشتر در این حوزه را داشته باشد.

آمار بالای تصادفات خودرو‌های پراید و پژو در جاده‌های قزوین

معاون استاندار با اشاره به آمار بالای تصادفات خودرو‌های پراید و پژو در مسیر‌های مواصلاتی استان گفت: خودروسازان کشور باید تمهیدات ویژه‌ای برای ایمن‌سازی و ارتقای سطح ایمنی این خودرو‌ها اندیشیده و اجرایی کنند؛ چرا که ایمن‌سازی خودرو‌های یادشده به معنای ایمن‌سازی جاده‌های ما و کاهش تصادفات جاده‌ای خطرناک است.

فرخزاد افزود: توقع ما از شورای عالی ترافیک کشور این است که برای کسانی که سوابق تصادف خطرناک و حادثه‌ساز دارند، محدودیت‌های برای تردد‌های بین شهری لحاظ شود تا افراد دارای رفتار‌های خطرناک ترافیکی کمتر در محور‌های پرتردد و پرحادثه ما تردد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.