فرماندار آمریکایی:

دولت ترامپ مسئول بازی سیاسی درباره مرگ و میر خانه‌های سالمندان است

فرماندار نیویورک دولت پیشین واشنگتن را مسئول اصلی اتهام‌زنی مربوط به مرگ و میر در خانه‌های سالمندان می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندار نیویورک بازی سیاسی دولت دونالد ترامپ را عامل اتهام زنی به خود در خصوص آمار بالای مرگ و میر کرونایی در خانه‌های سالمندان می‌داند.

اندرو کوموروز جمعه در پاسخ به اتهامات مطرح در گزارش دادستانی نیویورک در خصوص آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان این ایالت گفت این اتهامات حمله سیاسی بود که در دولت دونالد ترامپ کلید خورد.

یک مقام وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در دولت ترامپ در خصوص این اتهامات گفت کومو شخصا مسئول مرگ هزاران مرگ در خانه‌های سالمندان است. به گفته این مقام سابق دولت ترامپ، در زمان دولت قبلی مقامات وزارت بهداشت دستورات صادره از سوی فرماندار نیویورک را عامل مرگ هزاران نفر در خانه‌های سالمندان دانستند.

با این حال فرماندار نیویورک در پاسخ به این اتهامات می‌گوید اگر به ایالت نیویورک نگاه کنید، ما درصد کمتری از مرگ در خانه‌های سالمندان نسبت به سایر ایالت‌ها داریم. یک سوم از کل مرگ و میر‌ها در این کشور در خانه‌های سالمندان رخ می‌دهد.

ترامپ و کومو از ابتدای همه گیری کرونا بار‌ها همدیگر را هدف انتقادات گسترده قرار دادند و ظاهرا این بازی سیاسی با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ نیز خاتمه نیافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار