هشدار فائوچی درباره گسترش کرونای جهش‌یافته در آمریکا

مدیر مؤسسه بیماری‌های عفونی در آمریکا درباره ویروس کرونای جهش‌یافته و آمار مبتلایان در این کشور هشدار داد و از مردم آمریکا خواست واکسن بزنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزمکس، آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی در آمریکا با هشدار درباره گسترش ویروس کرونای جهش‌یافته در ایالات متحده، گفت به‌دلیل گسترش این گونه، وضعیت همه‌گیری کرونا در آمریکا می‌تواند بد‌تر شود.

آنتونی فائوچی در مصاحبه‌ای زنده با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا اعلام کرد: ما همچنان مبتلایان بسیار و مسئله‌ای بسیار جدی داریم. مسئله پردردسر این است که ما واقعاً باید به گونه‌های جهش‌یافته کرونا توجه کنیم.

مدیر موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا تاکید کرد بیش از ۳۰۰ نفر به گونه جهش‌یافته ویروس کرونا مبتلا شده اند درحالی که ۲۸ ایالت نیز از کشف این ویروس جدید خبر داده‌اند.

آنتونی فائوچی بدون اشاره به عوارض واکسن آمریکایی مدعی شد که به نظر می‌رسد این واکسن‌ها می‌توانند با کرونای انگلیسی مقابله کنند، اما گونه جهش‌یافته که در آفریقای جنوبی کشف شده نگرانی بیشتری را ایجاد می‌کند؛ او از مردم آمریکا خواست که هرچه سریعتر واکسن کرونا را تزریق کنند.

این در حالی است که مقامات بهداشتی در ایالت‌های مختلف آمریکا از کمبود واکسن کووید ۱۹ ابراز نارضایتی کردند.

آنتونی فائوچی روز دوشنبه از شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا در این کشور با نام «پی وان» خبر داد که ظاهرا ناقل آن فردی است که اخیرا از برزیل وارد آمریکا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار